Omezení dopravy v centru Prahy vyhnalo auta do okolních částí, kde blokují provoz MHD

Vedení Prahy se rozhodlo nechat zavřenou Malou Stranu a Smetanovou nábřeží pro automobilovou dopravu až do 17. listopadu. Zástupci Pirátů, Praha Sobě a STAN si pochvalují, že je centrum osvobozeno od automobilové dopravy. Někteří už možná sní o farmářských trzích na magistrále, což by mohl být důvod k dalšímu omezení dopravy.

Na jednu stranu je v centru klidněji od automobilové dopravy, ale na druhou stranu kolabuje kvůli tomu doprava v okolních městských částech, kde tím dochází i ke zpožďování spojů MHD.

Typickým příkladem je Praha 6. Motoristé podle rad vedení Prahy využívají tunely Městského okruhy, ale ty kapacitně nestačí a jsou pravidelně uzavírány. Už dřívější kolony před vjezdy do tunelů na Prašném mostě a na Malovance se po zavření centra ještě zvětšily.

To má za následek zpožďování spojů MHD například v ulicích Svatovítská a Patočkova. Autobusy stojí v nehybných kolonách mezi auty, které čekají až se zvedne závora před vjezdem do tunelu. Tramvaje mají problém projet křižovatkou Prašný most, kterou blokují auta stojící před uzavřeným vjezdem do tunelového komplexu Blanka.

Zároveň, pokud vedení města chce omezit provoz automobilů, mělo by posílit provoz MHD. Ale ani to se neděje. Naopak. Provoz MHD se bude v následujících měsících omezovat. Intervaly autobusů se prodlouží ráno a odpoledne o 15 %.

Tématu se věnujeme podrobněji v Dopravním podcastu:

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou