BUS pruh na Strakonické je delší o půl kilometru

Strakonická

Na Strakonické ulici je nově umožněn autobusům plynulý průjezd na dalších cca 900 metrech v oblasti pražských Lahoviček, kde v ranní špičce projede za hodinu až 60 autobusů, z toho na cca 550 metrech je vyznačen nový buspruh. Preferenční opatření na Strakonické tak dosahuje už 3 kilometrů. Nová úprava navíc neubírá místo ostatní automobilové dopravě – buspruh je vyznačen na místě původního úzkého odstavného pruhu.

„Strakonická ulice je významnou dopravní tepnou pro obyvatele Zbraslavi, Radotína, ale i celého přilehlého regionu včetně Mníšecka, Štěchovicka, Dobříšska nebo Příbramska. Chybějící železniční spojení zde suplují autobusy a pro ty potřebujeme co nejplynulejší průjezd Strakonickou ulicí až na Smíchov,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

 „Ranní kolony na Strakonické se v úsecích s povolenými maximálními rychlostmi 50 až 80 km/h běžně posouvají rychlostí okolo 15 km/h, nové opatření tak při těchto provozních stavech urychlí průjezd autobusů o 4 až 5 minut, ve dnech s extrémně hustým provozem i 10 minut. Všechna realizovaná opatření na Strakonické ulici umožňují autobusům projet i o více než 15 minut rychleji než ostatní vozidla,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

Opatření využívá již před Lahovickým mostem odbočovací pruh do Výpadové ulice (směr Radotín), na který navazuje krátký buspruh, což umožní autobusům již od mimoúrovňové křižovatky s Pražským okruhem projet podél kolon vozidel sunoucích se ve dvou levých pruzích. V místě připojení ulice Výpadové je opatření krátce přerušeno z důvodu bezpečnosti, ale hned na konci připojovacího pruhu z Výpadové ulice navazuje nový buspruh v délce půl kilometru, který vznikl rozšířením původního odstavného pruhu.

Nový úsek v mapě: https://mapy.cz/s/molomodemo

Vyhrazený jízdní pruh je určen především pro autobusy, využít jej mohou také vozidla taxi, integrovaného záchranného systému, městské policie a jízdní kola. Po projednání jsou oprávněná vozidla vyznačena pouze na svislých dopravních značkách, vodorovné dopravní značení zobrazuje pouze nápis BUS.

Realizaci změny dopravního režimu předcházely i drobné stavební opravy v oblasti odvodnění, vjezdů a rozvolněných obrub. Rozhledy z vjezdů na přilehlé pozemky zajistí výměna původního bezpečnostního zábradlí s výplněmi za nízké citybloky. Pro bezpečnost v oblasti křižovatky s ulicí K Zahradám je tato ulice nově jednosměrná a to od Strakonické ulice.

„Pro další zlepšení průjezdu autobusů po Strakonické ulici připravujeme její stavební rozšíření, což umožní zřídit buspruh od zastávky Dostihová až před Barrandovský most. Po jeho realizaci bude umožněn plynulý průjezd autobusů od Lahovického mostu až za Barrandovský most v celkové délce téměř 6 km,“ dodává Adam Scheinherr.

Aktuálně je v Praze pro autobusy vyznačeno celkem 48 km vyhrazených jízdních pruhů, z toho 14 km je vedeno společně s provozem tramvají.

TZ ROPID