Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.
„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.
Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.
Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.
Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.
TZ Ústecký kraj
- Bateriový vlak se představí v OstravěPořadatel veletrhu Rail Business Days oznámil, že na letošním červnovém veletrhu bude představen bateriový vlak řady 690 – RegioPanter.
- 8. května ovládnou trasu metra C historické soupravyVe středu 8. května 2024 bude Praha oslavovat výročí 50 let metra jízdami historických souprav na lince C. Jako první vyjede v 9.19 z Kačerova na Florenc historická třívozová souprava ze zahájení provozu metra v roce 1974. Vlaky Ečs budou do 16:00 jezdit na nejstarším úseku metra Kačerov – Florenc. V 9:25 se k ní připojí historická pětivozová souprava 81–71, tzv. černá huba. Souprava bude jezdit v úseku Kačerov – Nádraží Holešovice. V 9:30 opět … Pokračovat ve čtení
- DPP vymění pražce, kolejnice a výhybky na traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice SkalkaNa traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice Skalka bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od středy 8. května 2024 měnit dožilé dřevěné pražce za betonové a s nimi také kolejnice a výhybky. Práce potrvají do nočních hodin z neděle 12. na pondělí 13. května 2024. Z tohoto důvodu bude v uvedeném termínu obousměrně přerušen … Pokračovat ve čtení
- Odklízení vykolejených vozů po nehodě u Klínce začne ve čtvrtekČeské dráhy začnou ve čtvrtek 9. května od 8 hodin ráno s odstraňováním dvou vykolejených vozů motorové jednotky řady 814, které u Klínce vykolejily minulý týden. Pomocí nehodového vlaku s jeřábem dojde k nakolejení vozidel, které budou z místa mimořádné události transportovány dle technických možností po kolejích. To si vyžádá přerušení provozu na trati mezi Čisovicemi a Měchenicemi. České … Pokračovat ve čtení
- DPP hledá zhotovitele trolejbusové trati na MalvazinkyDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky a vybudování až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy v garáži Řepy. Předpokládaný objem veřejné zakázky činí 170 milionů korun bez DPH. DPP předpokládá samotné zahájení výstavby ještě v letošním roce v koordinaci s dalšími projekty, které … Pokračovat ve čtení
- České dráhy kupují deset lokomotiv VectronČeské dráhy kupují od leasingové společnosti RSL deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v letošním roce postupně přebírat do svého majetku. V provozu budou na všech obvyklých výkonech společně s ostatními lokomotivami Siemens Vectron, které má dopravce pronajaté od společností ELL a RSL. „Letošní rok je v historii Českých drah rekordní v objemu financí investovaných do nových vozidel … Pokračovat ve čtení