Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku tramvají pro dopravní podnik města Bonn. Plzeňská společnost dodá do německého města celkem 26 moderních vozidel z platformy ForCity Smart. Důležitou součástí kontraktu jsou exkluzivní dodávky náhradních dílů po dobu 25 let. V rámci zakázky může zákazník využít opci na dalších až dvanáct vozidel. Celková výše kontraktu tak může dosáhnout téměř čtyř miliard CZK. První tramvaje se v Bonnu objeví v roce 2022.
Plzeňská firma se prosadila v rámci velmi náročné soutěže. „Nová zakázka potvrzuje, že tramvaje Škoda jsou schopny uspět v konkurenci největších světových firem a to i na nejnáročnějších světových trzích. Potvrzuje se naše dlouhodobá strategie zaměřená na upevnění postavení naší společnosti v západní Evropě,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
„Dochází k navýšení našich kapacit a díky tomu můžeme optimalizovat náš vozový park, zlepšit kvalitu našich služeb a zvýšit pohodlí a komfort pro cestující,“ řekla generální ředitelka Dopravního podniku Bonn Anja Wenmakers o úspěšném výsledku jednání se společností Škoda. „Nová smlouva s naším partnerem Škodou Transportation zajistí výrazné snížení nákladů na údržbu a zvýší spolehlivost na našich městských tramvajových linkách,“ dodal Hansjörg Spielhoff, CEO Dopravního podniku Bonn.
Tramvaje pro Bonn jsou moderní obousměrná tříčlánková 100% nízkopodlažní vozidla s otočnými podvozky. Komfortní provoz pak umožňuje plná adheze vozidel, která například zajišťuje spolehlivé jízdní vlastnosti i při nepříznivém počasí. Dopravce ocení nízké provozní náklady produktu z platformy Škoda ForCity Smart.
Interiér vozů je navržen v duchu představ o budoucnosti tramvajové dopravy. Cestující se mohou těšit na komfortní prostorná bezbariérová vozidla, v jejichž interiéru budou k dispozici dva velké multifunkční prostory například pro invalidní vozíky, dětské kočárky, případně jízdní kola. Nové tramvaje nabídnou i přehledný informační systém s obrazovkami a panely. V tramvajích bude také sloužit kamerový systém, který významně přispěje k zajištění bezpečnosti provozu a zamezení vandalismu. Tramvaj bude dlouhá 30 metrů a pojme 180 cestujících.
„Pro skupinu Škoda Transportation není zakázka pro Bonn prvním takovým úspěchem v Německu. Celkem osmdesát nových moderních tramvají zamíří v příštích letech na tratě mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Před několika týdny navíc v německém městě Chemnitz slavnostně zahájily provoz s cestujícími naše moderní tramvaje ForCity a další jsou již v provozu v Schöneiche. Tamní dopravní podnik postupně získává celkem čtrnáct obousměrných 100% nízkopodlažních vozidel nové konstrukce,“ dodává Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation.
TZ Škoda
- Pardubice investují do městské dopravy, nakoupí osm nových trolejbusů od Škoda GroupDopravní podnik města Pardubic navázal na dlouholetou spolupráci se Škoda Group a do své flotily si objednal nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 32 Tr. Kontrakt v … Pokračovat ve čtení
- 50 let metra – výstava, filmy, hra a speciální programPůlstoletí páteře pražské MHD mapuje nová putovní výstava, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice. Bude k vidění do poloviny … Pokračovat ve čtení
- České dráhy zahajují soutěžní dialog na nové moderní sídloČeské dráhy v těchto dnech odstartovaly soutěžní dialog na nové sídlo skupiny ČD v Praze. Cílem je najít nejefektivnější a nejvýhodnější řešení současné situace, kdy jsou administrativní … Pokračovat ve čtení
- DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvajeDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do provozu svůj první průjezdný, třístupňový lakovací box pro vícečlánkové tramvaje. Umožní opravovat … Pokračovat ve čtení
- FlixBus podpořil společnost Refugium, která obnovuje přírodu nedaleko Karlových VarůFlixBus nepropojuje pouze velké metropole. Naopak – polovinu destinací, které v Česku obsluhuje, tvoří obce a města do 20 tisíc obyvatel. I regionální centra totiž můžou … Pokračovat ve čtení