Novým členem představenstva DPP byl zvolen Slovák Matej Augustín

Dozorčí rada Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na svém jednání tento týden zvolila k 19. prosinci 2019 Mateje Augustína na neobsazené místo člena představenstva společnosti. Představenstvo DPP tak pracuje v plném, tj. pětičlenném složení. Představenstvo DPP se sešlo na mimořádném zasedání a rozdělilo si své působnosti tak, že ekonomická oblast přešla z gesce předsedy představenstva a generálního ředitele na nového člena.

Volba a odvolávání členů představenstva DPP je dle stanov společnosti v plné kompetenci dozorčí rady DPP. Ta na svém jednání ve středu 18. prosince 2019 zvolila k 19. prosinci 2019 Mateje Augustína do funkce člena představenstva DPP, doporučila představenstvu jeho působnost v ekonomickém oboru a požádala představenstvo o mimořádné zasedání.

Představenstvo DPP dozorčí radě vyhovělo a na včerejším mimořádném zasedání si rozdělilo své působnosti tak, že ekonomická oblast přešla z gesce předsedy představenstva a generálního ředitele na nového člena představenstva. Představenstvo DPP tak od 19. prosince 2019 pracuje v plném, pětičlenném složení.

Matej Augustín je manažer a ekonom s dlouholetými zkušenostmi v krizovém managementu národních i nadnárodních společností, auditu finančních institucí, bankovnictví a železničním sektoru. Svojí pracovní kariéru začal jako lektor na katedře ekonomie a účetnictví Univerzity Komenského v Bratislavě, poté působil jako manažer auditu bank v mezinárodní společnosti KPMG Slovensko. V letech 2002 – 2006 byl ředitelem finančního výkaznictví VUB Banky a současně působil jako předseda komise pro bankovní výkaznictví ve Slovenské bankovní asociaci a jejím zastoupení v Evropské bankovní federaci v Bruselu. Od roku 2006 do roku 2010 působil v Železniční společnosti Cargo Slovakia jako předseda představenstva a generální ředitel. Poté zastával různé pozice jako hlavní státní poradce na Úřadu vlády SR, projektový manažer na ministerstvu zdravotnictví SR, generální ředitel ve společnosti Železničné opravovne a strojárne Zvolen a senior konzultant v oblasti restrukturalizací společností.

TZ DPP


  • Varšavské metro M2 slaví 10 let
    Přesně 8. března 2015 byl pro cestující otevřen centrální úsek druhé linky varšavského metra M2. Jeho výstavba trvala čtyři roky. Úsek od stanice Rondo Daszyńskiego po stanici Dworzec Wileński ujede vlak za 11 minut. Spojuje dva břehy … Pokračovat ve čtení
  • Mnichovská MHD se vrátila na předcovidová čísla
    Mnichovský dopravní podnik (Münchner Verkehrsgesellschaft, MVG) v roce 2024 přepravil 615 milionů cestujících, což odpovídá stejnému počtu lidí jako v rekordním roce 2019. Ve srovnání s rokem 2023 se počet cestujících zvýšil o 45 milionů, tedy přibližně … Pokračovat ve čtení
  • Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru v Praze
    Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby takzvaného Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní části frekventované stanice Praha-Libeň. Výsledkem bude nadjezd, který … Pokračovat ve čtení
  • Stockholmské metro slaví 75 let
    Letos slaví stockholmské metro úctyhodných 75 let a toto jubileum se bude slavit různými způsoby po celý rok. Od února pořádá Muzeum tramvají (Spårvägsmuseet) řadu akcí, které připomenou historii metra až do současnosti. Stockholmské metro bylo slavnostně … Pokračovat ve čtení
  • První tramvaj Tramlink dorazila do Postupimi
    Postupim čeká další modernizace tramvajové flotily. Dne 13. března 2025 dorazila do města první z celkem 13 objednaných tramvají typu Stadler Tramlink. https://youtu.be/kAsAWaE1JJA?si=1Vlwi5zPECHNik1H Cesta nové tramvaje byla dlouhá a náročná. Z výrobního závodu ve španělském Santanderu se … Pokračovat ve čtení