Přehled investic DPMB v roce 2020

Dopravní podnik města Brna bude pokračovat v započatém projektu Tramvaj pro Brno, který obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají – Draků.

Podnik plánuje nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020- 2022. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.

Vozový park DPMB v průběhu roku 2020 obohatí 20 kusů dvounápravových nízkopodlažních autobusů moderního designu se vznětovým motorem a 20 kusů kloubových nízkopodlažních autobusů se vznětovým motorem. Tyto autobusy nahradí především autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2.

Rok 2020 bude významný realizací druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020.

Předpokládané náklady na strojní investice v roce 2020 jsou orientačně 948 mil. Kč.

Stavební investice

Dopravní podnik města Brna v roce 2020 připravuje rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.

Koleje MHD – Zelené plíce města: rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nové sady (Nádražní – Hybešova – Poříčí). Akce bude obnášet nad rámec běžné rekonstrukce trati i instalaci travnatých a květinových pásů v prostoru kolejiště. Termín: 03/2020-09/2020, vlastní výluka tramvajové trati 07-08/2020.

Merhautova: celkovou opravou projde tramvajová trať v ulici Merhautova (v úseku od křižovatky s ulicí Jugoslávskou po křižovatku s ulicí Provazníkovou), včetně rekonstrukce zastávkových ostrůvků Jugoslávská. Termín: 03-06/2020.

Veveří: oprava úseku Jana Uhra – Žerotínovo náměstí, oprava trati je nutná zejména z důvodu vedení objízdné trasy v rámci stavby VMO Žabovřeská – II. etapa. Termín: 06-08/2020. Obvodová: stavební úpravy v úseku zastávka ZOO – smyčka Rakovecká, termín: 07-08/2020.

Vídeňská: rekonstrukce tramvajové trati do smyčky Ústřední hřbitov a rekonstrukce vlastní smyčky ÚH, termín: 09-10/2020.

Smyčka Komárov: v rámci výluky pro stavbu Tramvaj Plotní bude provedena rekonstrukce smyčky Komárov (včetně přilehlých chodníků), termín: 09-11/2020.

Rok 2020 bude i ve znamení pokračování v započatých stavbách:

Tramvaj Plotní – soubor staveb – etapa 2-4: pokračování stavební zakázky SMB z minulého roku, realizace největšího podílu vlastní tramvajové trati na ulici Plotní v roce 2020.

Prodloužení TT z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích: na jaře 2020 zahájení hlavních stavebních prací pro vybudování tramvajové trati (včetně hloubení tunelu).

Odbočný uzel Ostravská tramvajových tratí linek č. 8 a 10: rychlostní výhybky – v termínu do 30.4.2020 bude finálním řešením zajištěno zabezpečení, signalizace a návěstění v tomto odbočném uzlu ve všech směrech, včetně schválení Drážním úřadem k zajištění dalšího zkušebního a následně plného provozu.

Rozšíření vozovny Pisárky: dokončení výstavby nové haly denního očisty a ošetření a také rozsáhlé rekonstrukce stávajících provozů včetně nového zastřešení kolejí. Termín ukončení stavby 08/2020.

Předpokládané náklady na stavební investice v roce 2020 jsou orientačně 743 mil.Kč.

TZ DPMB

  • Havárie zastaví provoz tramvají na Petřiny
    Od zahájení denního provozu v sobotu 22. února 2025 do ODVOLÁNÍ je přerušen tramvajový provoz v ulicích Střešovické a Na Petřinách. tramvajové linky 1, 32 a 96 jsou ze zastávky Vozovna Střešovice vedeny přes zastávku Park Maxe van der Stoela do zastávky MALOVANKA a shodně zpětpoznámka: nástupní zastávka linky 32 pro směr jízdy Hradčanská – Pražský hrad – Vypich je Park Maxe van der Stoela V úseku Hradčanská – Sídliště Petřiny a zpět je zavedena … Pokračovat ve čtení
  • Historické Tatry v Magdeburgu přejely „po svých“ do muzejního depa
    Dne 15. ledna 2025 převezly MVB a sdružení IGNah do muzejního depa v Sudenburgu historickou soupravu ČKD T6A2+B6A2, která se stane cenným exponátem. Přestože pravidelný provoz skončil už vloni, její přesun byl zpožděn rekonstrukcí vozovny. Souprava bude nyní uchována ve svém posledním provozním stavu jako součást historického vozového parku. Magdeburští fanoušci Tatry mají důvod k radosti. … Pokračovat ve čtení
  • Podcast Dopravní 6 (48) → Opatření na Hanspaulce a chystané akce TSK
    Vyšel nový podcast o dopravě v Praze 6. Dozvíte se o přípravách rozšíření ulice Horoměřická, jak to vypadá s rekonstrukcí stanice metra Hradčanská a posílením linky 2 a zda více aut do Ruzyňské přijíždí od dálnice D6, nebo D7. Probíráme výsledky ankety na Malém Břevnově a co bude následovat, dozvíte se o režimu dobíjecích míst … Pokračovat ve čtení
  • Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji
    Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.    „Pokračujeme v našem plánu sjednotit a omladit vozidlový park Českých drah. Je to cesta, jak zjednodušit údržbu … Pokračovat ve čtení
  • Startuje soutěž na nové vlaky PID
    Středočeský kraj a hl. m. Praha zveřejnily zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na železničního dopravce, který bude na páteřních tratích na území Prahy a Středočeského kraje provozovat od roku 2029 po dobu 30 let flotilu nových velkokapacitních elektrických jednotek s kapacitou nejméně 380 míst k sezení. Předpokládaná hodnota zakázky činí v maximální výši kompenzace, včetně … Pokračovat ve čtení