Přehled investic DPMB v roce 2020

Dopravní podnik města Brna bude pokračovat v započatém projektu Tramvaj pro Brno, který obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají – Draků.

Podnik plánuje nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020- 2022. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.

Vozový park DPMB v průběhu roku 2020 obohatí 20 kusů dvounápravových nízkopodlažních autobusů moderního designu se vznětovým motorem a 20 kusů kloubových nízkopodlažních autobusů se vznětovým motorem. Tyto autobusy nahradí především autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2.

Rok 2020 bude významný realizací druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020.

Předpokládané náklady na strojní investice v roce 2020 jsou orientačně 948 mil. Kč.

Stavební investice

Dopravní podnik města Brna v roce 2020 připravuje rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.

Koleje MHD – Zelené plíce města: rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nové sady (Nádražní – Hybešova – Poříčí). Akce bude obnášet nad rámec běžné rekonstrukce trati i instalaci travnatých a květinových pásů v prostoru kolejiště. Termín: 03/2020-09/2020, vlastní výluka tramvajové trati 07-08/2020.

Merhautova: celkovou opravou projde tramvajová trať v ulici Merhautova (v úseku od křižovatky s ulicí Jugoslávskou po křižovatku s ulicí Provazníkovou), včetně rekonstrukce zastávkových ostrůvků Jugoslávská. Termín: 03-06/2020.

Veveří: oprava úseku Jana Uhra – Žerotínovo náměstí, oprava trati je nutná zejména z důvodu vedení objízdné trasy v rámci stavby VMO Žabovřeská – II. etapa. Termín: 06-08/2020. Obvodová: stavební úpravy v úseku zastávka ZOO – smyčka Rakovecká, termín: 07-08/2020.

Vídeňská: rekonstrukce tramvajové trati do smyčky Ústřední hřbitov a rekonstrukce vlastní smyčky ÚH, termín: 09-10/2020.

Smyčka Komárov: v rámci výluky pro stavbu Tramvaj Plotní bude provedena rekonstrukce smyčky Komárov (včetně přilehlých chodníků), termín: 09-11/2020.

Rok 2020 bude i ve znamení pokračování v započatých stavbách:

Tramvaj Plotní – soubor staveb – etapa 2-4: pokračování stavební zakázky SMB z minulého roku, realizace největšího podílu vlastní tramvajové trati na ulici Plotní v roce 2020.

Prodloužení TT z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích: na jaře 2020 zahájení hlavních stavebních prací pro vybudování tramvajové trati (včetně hloubení tunelu).

Odbočný uzel Ostravská tramvajových tratí linek č. 8 a 10: rychlostní výhybky – v termínu do 30.4.2020 bude finálním řešením zajištěno zabezpečení, signalizace a návěstění v tomto odbočném uzlu ve všech směrech, včetně schválení Drážním úřadem k zajištění dalšího zkušebního a následně plného provozu.

Rozšíření vozovny Pisárky: dokončení výstavby nové haly denního očisty a ošetření a také rozsáhlé rekonstrukce stávajících provozů včetně nového zastřešení kolejí. Termín ukončení stavby 08/2020.

Předpokládané náklady na stavební investice v roce 2020 jsou orientačně 743 mil.Kč.

TZ DPMB

  • Ostravské tramvajové linky čeká další zrychlení
    Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v prvním říjnovém týdnu modernizaci tramvajové trati mezi zastávkami Důl Jeremenko a Dolní Vítkovice. Cílem je zajistit zvýšení kvality jízdy pro cestující a zejména zvýšit rychlost jízdy tramvají také v tomto úseku až na 80 km/h. Rekonstrukce trolejí, části kolejiště, přejezdu, nebo montáž zábradlí u cyklostezky – to vše je součástí modernizace za … Pokračovat ve čtení
  • Zdražování energií zvýší náklady dopravním podnikům
    Stávající situace na trhu s energiemi je pro všechny subjekty hodně nepředvídatelná a raketový růst cen a zároveň krach (nejen) menších obchodníků vyvolává paniku. Negativní dopad pociťují i dopraví podniky, které nyní vyčíslují, jak se kvůli zdražení energií navýší jejich náklady na zajištění provozu. Skokové navýšení cen energií je závažný problém, který může v nejhorším scénáři … Pokračovat ve čtení
  • Elektrobus ISUZU NovoCiti Volt se představí na Czechbusu
    Do České republiky autobusy ISUZU dováží výhradní distributor společnost TURANCAR CZ s.r.o. Elektrobus NovoCiti Volt bude vystavený na veletrhu CZECHBUS 2021 na výstavišti PVA ve dnech 23.11. – 25.11. 2021. Nový, plně elektrický autobus ISUZU NovoCiti Volt s bateriovým pohonem vychází z osvědčené dieselové verze minibusu NovoCiti Life. Při zachování celkové délky necelých 8 metrů … Pokračovat ve čtení
  • Dopravní podcast (121): Dopravní zážitky z Tenerife
    Až budete chtít letět na Kanárské ostrovy, vyberte si Tenerife. Proč? Jezdí tam tramvaje. V podcastu se dozvíte mnohem víc. Jak nejlépe cestovat po ostrově,  jaká místa navštívit  a jaké dopravní zajímavosti můžete na ostrově vidět. Ondřej Matěj Hrubeš vyprávěl Romanovi Hlochovi, co zažil na letošní "nedopravní dovolené".
  • DPP vysoutěžil zhotovitele nové tramvajové tratě Modřany – Libuš
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil veřejnou zakázku na zhotovitele nové 1,7 kilometru dlouhé tramvajové tratě Modřany – Libuš. Postaví ji firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“, které nabídlo nejnižší cenu 304,17 milionů korun, o téměř 46 milionů korun méně, než byl odhad nákladů dle projektové dokumentace. Většinu nákladů, … Pokračovat ve čtení