Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. představil ve čtvrtek 30. ledna 2020 nové parciální trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které byly zakoupeny v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL. Dále nízkoemisní autobusy s pohonem na CNG, zakoupené v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL II a dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace.
Představení nových vozidel se zúčastnil ministr životního prostředí Richard Brabec, primátor statutárního města Ústí nad Labem Petr Nedvědický, členové představenstva a dozorčí rady Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. a další hosté.
- DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176
- Noví jezevčíci v metru mají další novou podobu
- Nová tramvajová trať v Tallinnu propojuje centrum s přístavem
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
Dopravní podnik města Ústí nad Labem má k dnešnímu dni 50 autobusů, které jsou poháněny na stlačený zemní plyn a jsou tak šetrné k životnímu prostředí a obyvatelům města. Pět nových nízkopodlažních nízkoemisních autobusů s pohonem na CNG Iveco Urbanway délky 18 metrů dodala společnost Tezas servis a 5 autobusů délky 12 metrů společnost Zliner. Autobusy splňují emisní normu Euro 6.
Devět parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr Solaris dodala do Ústí nad Labem společnost Škoda Electric. Jejich předností je bateriový pohon, který umožňuje trolejbusům jízdu i mimo úseky trakčního trolejového vedení. Dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení je 10 – 12 km.
Nové dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace nahradí stávající Škodu Yetti 2.0 TDi. Mezi jeho hlavní klady patří provoz na stlačený zemní plyn (CNG), čímž se řadí do kategorie ostatních vozidel MHD s pohonem na CNG a je tak šetrné k životnímu prostředí.
Nízkopodlažní vozidla zvyšují komfort cestování veřejnou dopravou a umožňují snazší nastupování a vystupování, které ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Cílem DPmÚL je nejen pravidelná obnova vozidlového parku, ale také zájem o ekologickou dopravu ve městě. Z tohoto důvodu také DPmÚL již vyvíjí aktivity k využití vodíkové technologie pro účely MHD, ve které vidí velký potenciál. Statutární město Ústí nad Labem podporuje kroky k ekologické dopravě.
V rámci celého dne si lidé mohli projít a prohlédnout interiéry vozidel a zeptat se zaměstnanců DPmÚL na další technické parametry jednotlivých předváděných vozidel.
TZ DPmÚL
- DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal dvě veřejné zakázky na zhotovitele výstavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek č. 131 Bořislavka – Hradčanská a č. 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov. … Pokračovat ve čtení
- Noví jezevčíci v metru mají další novou podobuOd listopadu 2023 testuje ROPID ve třech soupravách na každé lince metra novou grafickou podobu schémat linek metra, tzv. jezevčíků. Na základě výsledků uživatelských průzkumů a doporučení zapojených organizací podílejících se na zajištění … Pokračovat ve čtení
- Nová tramvajová trať v Tallinnu propojuje centrum s přístavemPřes přístavní oblast se od začátku prosince vozí cestující v Tallinnu. Nově otevřená tramvajová linka spojuje centrum a přístav a přináší řadu změn v jízdních řádech i názvech zastávek. Výstavba této trati s krásnými výhledy na … Pokračovat ve čtení
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a DVe středu 18. prosince uplynul termín pro podání žádostí zájemců o účast v zadávacím řízení na dodavatele automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra. DPP obdržel závazné žádosti … Pokračovat ve čtení
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizacíPřípravy revitalizace důležitého ostravského dopravního uzlu náměstí Republiky finalizují. Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení … Pokračovat ve čtení