Železničná spoločnosť Slovensko dnes představila první novou jednopodlažní elektrickou jednotku. Společnost Škoda Transportation v konsorciu se společností ŽOS Trnava slovenským drahám dodá 25 těchto elektrických jednotek.
„Velice mě těší, že dnes ve Vrútkách představujeme první jednopodlažní elektrickou jednotku známou jako Panter pro Slovenské dráhy. S těmito jednotkami se nám daří, dodáváme je i pro České dráhy, Lotyšské dráhy nebo Jihomoravský kraj, a od léta budou postupně nasazovány i na Slovensku,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující.“
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Elektrické jednopodlažní jednotky pro Slovenské železnice budou vznikat za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou kusů budou veškeré sériové dodávky vyráběny v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, který se bude podílet na montáži a zkouškách jednotek,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.
TZ Škoda Transportation
- Riga: Nové tramvajové linky a noční MHDRiga, metropole Lotyšska, prochází proměnou na pole městské dopravy. Od května platí nové linkové vedení tramvají, zavádí se noční doprava a po 40 letech se staví nová tramvajová trať. … Pokračovat ve čtení
- Norimberské tramvajové muzeum oslavilo 40 letNorimberské tramvajové muzeum, které v roce 2025 oslavilo své 40. výročí od znovuotevření veřejnosti, se stalo místem pro všechny nadšence do tramvají a městské hromadné dopravy. Jeho sbírka historických … Pokračovat ve čtení
- Padesát let tramvají KT4D v PostupimiUplynulo už půl století od chvíle, kdy se na kolejích v Postupimi poprvé objevily tramvaje ČKD Tatra KT4D. První předvýrobní vozidla typu KT4 vstoupila do služby v Postupimi v … Pokračovat ve čtení
- Norimberk zařadil do provozu 100. elektrobusPrvní elektrické autobusy začaly v Norimberku sloužit cestujícím již v roce 2018, a dosažení tohoto stého vozidla tak symbolizuje sedmiletou cestu plnou investic do ekologicky šetrné dopravy. Jubilejním stým … Pokračovat ve čtení
- Podcast Dopravní 6 (53) → Anketa ve Vokovicích, autobusy a tramvaje na kulaťákuPoslechněte si další epizodu podcastu Dopravní 6, který se zaměřuje na dopravu v městské části Praha 6. Témata: Květnová anketa ve VokovicíchTragická nehoda na HradčanskéTranzit Pod Novým lesemAutobusy společně … Pokračovat ve čtení