Železničná spoločnosť Slovensko dnes představila první novou jednopodlažní elektrickou jednotku. Společnost Škoda Transportation v konsorciu se společností ŽOS Trnava slovenským drahám dodá 25 těchto elektrických jednotek.
„Velice mě těší, že dnes ve Vrútkách představujeme první jednopodlažní elektrickou jednotku známou jako Panter pro Slovenské dráhy. S těmito jednotkami se nám daří, dodáváme je i pro České dráhy, Lotyšské dráhy nebo Jihomoravský kraj, a od léta budou postupně nasazovány i na Slovensku,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující.“
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Elektrické jednopodlažní jednotky pro Slovenské železnice budou vznikat za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou kusů budou veškeré sériové dodávky vyráběny v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, který se bude podílet na montáži a zkouškách jednotek,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.
TZ Škoda Transportation
- Kukátko → Náhradní parkování na Dědině a dopravní vycházka k trolejbusům na HanspaulceNa Dědině bylo otevřeno dočasné náhradní parkoviště poblíž stavby tramvajové trati, v ulici Na Petřinách byly opraveny vpusti do kanalizace a chystá se dopravní vycházka k elektrifikaci linky 131. … Pokračovat ve čtení
- Středočeský kraj má na stole strategii zajištění železniční dopravy pro další rokyStředočeský kraj připravuje největší obnovu železničního vozového parku za posledních několik desetiletí. Skok ze stavu železničního muzea do 21. století však nebude zadarmo. Náklady budou tak vysoké (cca 60 … Pokračovat ve čtení
- Trvalé změny PID v souvislosti s prodloužením tramvaje do LibušeV souvislosti s prodloužením tramvajové trati do Libuše dojde od soboty 27. května k prodloužení poloviny spojů linky 17 do nového úseku se čtyřmi novými zastávkami: Hasičská stanice Modřany, … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (157) → Sebastian Frömel, prodej jízdenek ve FlixbusuJak funguje předprodej jízdenek u autobusového dopravce Flixbus? Jaké produkty si můžete koupit v jejich kamenných prodejnách? Která místa jsou první vyprodaná? Kam se dá výhodně cestovat přes noc? … Pokračovat ve čtení
- Senioři žádají nízkopodlažní tramvaje na linku 2Senioři jsou velmi významnou skupinou obyvatel, které se dotýká stále intenzivnější doprava ve městě. V rámci své gesce přijal radní pro dopravu MČ Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš pozvání na … Pokračovat ve čtení