Do francouzského města St. Etienne dorazilo na přelomu roku prvních pět nových trolejbusů, na jejichž výrobě se významně podílela plzeňská Škoda Electric. Tamní dopravní podnik postupně získá celkem 22 nových moderních vozidel s kompletní elektrovýzbrojí z plzeňské společnosti. Škodovka také zajistila finální montáž a odzkoušení vozidel v Plzni.
„Jedná se o moderní dvanáctimetrové trolejbusy v nové karosérii Solaris. Vozy budou plně klimatizované, vybavené kamerovým systémem a inovovaným systémem osvětlení interiéru. Vozidla jsou také vybavena bateriemi, díky kterým mohou sloužit i v místech bez trolejového vedení. Baterie se následně zpětně dobíjejí během jízdy na troleji,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch a doplňuje, že trolejbusy budou jezdit na bateriový pohon nejčastěji úseky v délce zhruba 10 kilometrů, s tím, že vozy ve výjimečných případech dojedou až 20 kilometrů.
První část flotily dorazila do Francie koncem roku 2019. „Další dodávky budou rozloženy během let 2020 až 2022,“ říká manažer projektu Oldřich Husa ze Škody Electric. V současnosti jsou ve Francii pouze čtyři města, která disponují trolejbusou dopravou – jedná se o Lyon, Nancy, Limoges a Saint-Étienne. Další města ve Francii v příštích letech plánují návrat těchto ekologických vozidel
Dodávka pro St. Etienne je jedním z řady projektů Škody ohledně trolejbusů s bateriovým pohonem na západoevropských trzích. „Úspěchy Škodovky odráží vysokou spokojenost zákazníků s kvalitou a spolehlivostí dodávek,” říká Pavel Kuch. Škoda se například podílí na zakázkách pro francouzské Limoges, italské Cagliari, španělský Castellon, nebo maďarský Szeged a Budapešť.
TZ Škoda Transportation
- Kukátko: Navštivte čtyři póly PrahyInstitut plánování a rozvoje hlavního města Prahy označil čtyři póly Prahy – severní, jižní, západní a východní. Kde je najdete a jak se k nim … Pokračovat ve čtení
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-BahnuOd 1. ledna 2020 vozí cestující berlínského S-bahnu nové železniční jednotky řady 483/484. První souprava vyjela na linku S47 jezdící v trase Spindlersfeld – Hermannstraße. Pomyslnou štafetu … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?Vítejte u prvního Dopravního podcastu v roce 2021. Přelom roku přinesl řadu novinek v městské i železniční dopravě, které jsme si nemohli nechat ujít. A … Pokračovat ve čtení
- Nízkopodlažní tramvaje Düwag slaví 25 let v DüsseldorfuPřed 25 lety, 12. ledna 1996, byla dodána do německého Düsseldorfu první nízkopodlažní tramvaj. Tu vyrobil místní závod Düwag (firmu Düwag koupila společnost Siemens Mobility). … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (13): Jak jsem zjistil, že jsem blázenDnešní odpolední směna na klasické lince z Kobylis, nábřežní lince č. 17, by šla nazvat takto: Jak jsem zjistil, že jsem blázen. Přicházím na střídání … Pokračovat ve čtení