Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- České dráhy kupují deset lokomotiv VectronČeské dráhy kupují od leasingové společnosti RSL deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v letošním roce postupně přebírat do svého majetku. V provozu budou na všech obvyklých výkonech společně s ostatními lokomotivami Siemens Vectron, které má … Pokračovat ve čtení
- DHL ukončilo financování linky 354 a zavedlo vlastní svozové linky A až DLinka 354, která propojuje oblast Černý Most s Horními Počernicemi a slouží k obsluze několika obcí a logistických areálů včetně skladů DHL, prošla nedávnými změnami. V minulosti, když byla větší poptávka, linka posilovala své kapacity, … Pokračovat ve čtení
- Lime v roce 2023 v Praze najel téměř 3 miliony kilometrůLime za sebou má rekordní rok. Koloběžky a kola Lime v Praze loni najely téměř 3 miliony kilometrů. Od začátku působení společnosti v hlavním městě tak Lime nabídl alternativu k více než 800 tisícům potenciálních přejezdů autem. Vzrostl … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (176) → Miroslav Řezníček, zákaznická péče FlixbusVystudoval dějiny umění, působil jako manažer vlakové soupravy a nyní se věnuje zákaznické péči v autobusové dopravě. Hostem Dopravního podcastu je Miroslav Řezníček, senior operations manager ve Flixbusu.Jak probíhá nákup jízdenek a jejich změny těsně … Pokračovat ve čtení
- Podcast dopravní 6 (30) → Ceny parkování v Evropě, budoucnost nádraží a dopravní historieCeny parkování v Evropě, optimalizace zimního úklidu, cyklostojany, nové podchody u modernizované trati Veleslavín – Ruzyně, budoucnost výpravních budov na železnici a komentované jízd na téma dopravní historie. Zajímá vás dopravní dění v Praze 6? … Pokračovat ve čtení