Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil dezinfekci interiéru všech tramvajových vozů ozónem. K tomuto kroku se DPP rozhodl z důvodu vyhlášení chřipkové epidemie. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.
„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí „aktivního kyslíku“ O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu (3,5 a 7 g/hod). Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba el. energie, tichý chod, ale i časovač chodu.
Zařízení však nenahrazuje mechanickou resp. chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem SAVO apod., který DPP používá při úklidu tramvají denně. Každá tramvaj, kterou DPP vypravuje do provozu prochází tzv. denním úklidem. Ten DPP provádí v nočních hodinách po zatažení tramvaje do vozovny. Jednou za 6 týdnů se každá tramvaj dostane i na tzv. velký úklid.
Ozon O3 je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3 000x rychlejší než chlór). Dezinfekce ozónem se používá ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži. Je ideální pro alergiky a astmatiky.
TZ DPP
- Podcast dopravní 6 (19) → Rozvoj letiště do roku 2030Jak zlepšit cyklodopravu na páteřních trasách, problematika zásobování z pohledu firem dovážející jídlo, centrum Baba a řešení dopravy a plánovaný rozvoj ruzyňského letiště do roku 2030. Zajímá vás dopravní dění … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (166) → Tramvaje v CasablanceNejvětší tramvajový systém v Maroku se nachází v Casablance. V provozu jsou linky T1 a T2, ale probíhá výstavba tratí pro další linky. Jaké jsou plány na rozvoj městské dopravy … Pokračovat ve čtení
- Praha vybrala firmu na výstavbu parkovacího domu DědinaRada hl. m. Prahy na svém pondělním jednání rozhodla o výběru dodavatele veřejné zakázky na výstavbu Parkovacího domu Dědina v Praze 6. Cílem projektu je vybudovat na sídlišti v blízkosti … Pokračovat ve čtení
- Na lince PID 413 budou nasazeny autobusy IVECO Crossway LE 14,5m„Při zahájení provozu autobusové linky 413 jsme slíbili, že nejpozději do konce tohoto roku budou nasazeny moderní kapacitní autobusy, které byly dopravcem představeny na slavnostním zahájení v Litoměřicích. Nasazením těchto čtyř … Pokračovat ve čtení
- Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný HlavákDánské studio Henning Larsen Architects v soutěžním dialogu na úpravy území hlavního nádraží v Praze zvítězilo se svým návrhem Šťastný Hlavák. Jeho hlavní myšlenkou je přirozené propojení Vrchlického sadů, odbavovací … Pokračovat ve čtení