České dráhy společně s Olomouckým krajem představily novinku v regionální železniční dopravě – jednotky řady 646 výrobce Stadler Pankow. První dvě soupravy budou v prvních dnech vozit cestující na trati z Olomouce do Drahanovic.
„Jednotky Stadler GTW jsou v jednotném vzhledu stejně jako všechna ostatní vozidla v motorové trakci, které v regionu v rámci objednávky Olomouckého kraje jezdí. Vnější nátěr je v korporátních barvách Českých drah, příslušnost k regionu pak reprezentují polepy s motivy Olomouckého kraje,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Vozidla budou nasazena na pravidelných spojích výhradně na území Olomoucké kraje. V první fázi budou jezdit na Hané, konkrétně na trati z Olomouce do Drahanovic. Poté se s nimi cestující svezou také na severu kraje. Na Jesenicku budou jezdit např. na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna.
Dvanáct jednotek se sníženou podlahou řady 646 výrobce Stadler Pankow pořídily České dráhy v Německu. Dvě vozidla, která budou zprovozněna v těchto dnech, ČD upravily vlastními silami. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři jednotky Stadler sami, než vybereme opravce, který kompletně zmodernizuje všechny. Proč nevyužít toho, že máme šikovné lidi a potřebné kapacity. Poděkování za to patří zaměstnancům olomouckého depa,“ doplňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz.
Každá jednotka nabídne přes 100 míst k sezení, ve stávajícím provedení je již instalován audiovizuální informační systém (prozatím bez diakritiky) nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu v průběhu tohoto roku.
Zároveň v současné době běží druhá veřejná zakázka na kompletní modernizaci všech dvanácti vozidel. Ta bude zahrnovat např. vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.
Termín pro doručení žádostí byl pro zájemce o veřejnou zakázku stanoven na 6. února. Nyní budou s kvalifikovanými dodavateli probíhat jednání o ceně a smluvních podmínkách s cílem vybrat nejvhodnější nabídku.
Technické parametry
- Třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu
- Rok výroby – 1999/2000
- Max. rychlost – 120 km/h
- Max. zrychlení – 0,85 m/s2
- Délka jednotky – 38 660 mm
- Šířka skříně – 3 000 mm
- Celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg
- Výkon motoru – 550 kW
- Obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících
TZ ČD
- Pardubice investují do městské dopravy, nakoupí osm nových trolejbusů od Škoda GroupDopravní podnik města Pardubic navázal na dlouholetou spolupráci se Škoda Group a do své flotily si objednal nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 32 Tr. Kontrakt v hodnotě přesahující 107 milionů Kč zahrnuje výrobu … Pokračovat ve čtení
- 50 let metra – výstava, filmy, hra a speciální programPůlstoletí páteře pražské MHD mapuje nová putovní výstava, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice. Bude k vidění do poloviny srpna na osmi různých místech v Praze. … Pokračovat ve čtení
- České dráhy zahajují soutěžní dialog na nové moderní sídloČeské dráhy v těchto dnech odstartovaly soutěžní dialog na nové sídlo skupiny ČD v Praze. Cílem je najít nejefektivnější a nejvýhodnější řešení současné situace, kdy jsou administrativní a provozní zaměstnanci Českých drah a … Pokračovat ve čtení
- DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvajeDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do provozu svůj první průjezdný, třístupňový lakovací box pro vícečlánkové tramvaje. Umožní opravovat lak současně na všech třech typech … Pokračovat ve čtení
- FlixBus podpořil společnost Refugium, která obnovuje přírodu nedaleko Karlových VarůFlixBus nepropojuje pouze velké metropole. Naopak – polovinu destinací, které v Česku obsluhuje, tvoří obce a města do 20 tisíc obyvatel. I regionální centra totiž můžou být centrem rozmanitosti a života pro … Pokračovat ve čtení