Vídni se podařilo udržet nízký podíl černých pasažérů MHD i v roce 2019. Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien zveřejnil statistiku jízd načerno za uplynulý rok, která se stejně jako v roce 2018 pohybuje okolo 1,9 %.
Na trasách dopravních prostředků vídeňské MHD je v terénu denně více než 100 revizorů. Minulý rok zkontrolovali jízdenku téměř pěti milionům cestujících. Z toho nemělo jen 1,9 % platný cestovní doklad. Stejně jako v roce 2018 (1,9 %) zůstává podíl černých pasažérů ve Vídni velmi nízký. Nebylo tomu tak však vždy: například v roce 2009 pokutovali vídeňští revizoři 3,3 % pasažérů.
Od roku 2018 se pokuta za jízdu načerno zvýšila na 105 eur. Při platbě do dvou týdnů vzroste poplatek na 115 eur. „Jízda načerno není férová vůči těm, kteří si jízdenku zakoupí. Pasažérům bez platného jízdního dokladu tak vystavíme nejdražší možnou jízdenku“, říká ředitelka Wiener Linien, Alexandra Reinagl.
Vídeň má v mezinárodním srovnání nízký počet jízd načerno
Cestující vídeňské MHD se řadí k těm, kteří v Evropě jezdí načerno nejméně. V mezinárodním srovnání na to má vliv vysoká kvalita vídeňské veřejné dopravní sítě. Podle Wiener Linien tak vede neobyčejný poměr ceny a kvality k tomu, že velká část pasažérů cestuje s platnou jízdenkou. Například v Berlíně a Hamburku se počet jízd načerno pohybuje okolo 5 %, Paříž eviduje 10 % cestujících bez platné jízdenky. V Praze byl v minulém roce zaznamenán podíl počtu černých pasažérů okolo 3,5 %.
TZ Vídeň, foto Heute
- Podcast dopravní 6 (19) → Rozvoj letiště do roku 2030Jak zlepšit cyklodopravu na páteřních trasách, problematika zásobování z pohledu firem dovážející jídlo, centrum Baba a řešení dopravy a plánovaný rozvoj ruzyňského letiště do roku 2030. Zajímá vás dopravní dění v … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (166) → Tramvaje v CasablanceNejvětší tramvajový systém v Maroku se nachází v Casablance. V provozu jsou linky T1 a T2, ale probíhá výstavba tratí pro další linky. Jaké jsou plány na rozvoj městské dopravy ve … Pokračovat ve čtení
- Praha vybrala firmu na výstavbu parkovacího domu DědinaRada hl. m. Prahy na svém pondělním jednání rozhodla o výběru dodavatele veřejné zakázky na výstavbu Parkovacího domu Dědina v Praze 6. Cílem projektu je vybudovat na sídlišti v blízkosti nově … Pokračovat ve čtení
- Na lince PID 413 budou nasazeny autobusy IVECO Crossway LE 14,5m„Při zahájení provozu autobusové linky 413 jsme slíbili, že nejpozději do konce tohoto roku budou nasazeny moderní kapacitní autobusy, které byly dopravcem představeny na slavnostním zahájení v Litoměřicích. Nasazením těchto čtyř nových … Pokračovat ve čtení
- Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný HlavákDánské studio Henning Larsen Architects v soutěžním dialogu na úpravy území hlavního nádraží v Praze zvítězilo se svým návrhem Šťastný Hlavák. Jeho hlavní myšlenkou je přirozené propojení Vrchlického sadů, odbavovací haly, … Pokračovat ve čtení