Ochranných hygienických prostředků, jako jsou roušky, respirátory, rukavice apod. je stále akutní nedostatek. I přes usnesení vlády všem osobám v ČR o zákazu pohybu a pobytu na všech místech mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos a ústa), se roušek či respirátorů nedostává ani pracovníkům v první linii, jako jsou například zdravotníci, hasiči, řidiči či strojvedoucí v MHD.
MHMP a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se proto rozhodly zajistit si alespoň nejnutnější množství roušek vlastními silami s využitím výrobních kapacit v ČR. Desítky šiček české společnosti TIMO začaly ode dneška šít v Litoměřicích roušky pro Prahu a DPP. Díky této objednávce dala Praha práci desítkám pracovnic, které by jinak vzhledem k současným mimořádným opatřením skončily bez zaměstnání. První zásilku roušek Praha i DPP očekávají v pondělí 23. března. Obratem je budou distribuovat pracovníkům v první linii.
Výrobu roušek bude v dílnách v Litoměřicích ve dvousměnném provozu zajišťovat 40 šiček a dalšího obslužného personálu. Díky této objednávce Prahy a DPP tak pracovnice společnosti TIMO mají zajištěnou práci na další období. Vzhledem k mimořádným opatřením, uzavření ochodů s textilem a propadu běžných objednávek by jinak s největší pravděpodobností přišly o práci.
První dodávku roušek z Litoměřic očekává Praha a DPP již v pondělí 23. 3. 2020. DPP ji prioritně rozdistribuuje těm zaměstnancům, kteří jsou v nejčastějším kontaktu s veřejností, zejména řidičům a strojvedoucím. Další várky roušek by měly následovat v dalších dnech. Praha a DPP si v Litoměřicích zatím objednal několik desítek tisíc vysoce kvalitních bavlněných roušek.
Dvouvrstvé roušky, které si Praha a DPP nechávají šít v Litoměřicích ve společnosti TIMO, jsou vyrobeny ze 100% bavlněné a zdravotně nezávadné tkaniny podle kritérií mezinárodního testovacího a certifikačního systému pro textilie Öko-Tex Standard 100. Tkaniny s tímto certifikátem jsou testovány nezávislými institucemi Öko-Tex na pH hodnotu, obsah formaldehydu, přítomnost pesticidů, extraktu, obsahu těžkých kovů, chlorované organické nosiče a konzervační látky (např. pentachlorfenol nebo tetrachlorophenol) či přítomnost alergizujících a potenciálně karcinogenních barviv.
Výhodou těchto dvouvrstvých roušek je možnost opakovaného použití, lze je prát či vyvařovat, žehlit a pak opět nasadit. Lze do nich vkládat antibakteriální a antivirotickou vložku a měnit pouze tu. Díky ekologické výrobě a možnosti opakovaného používání jsou šetrnější k životnímu prostředí než roušky jednorázové.
Kromě toho DPP využívá kapacitu i těch zaměstnanců, kteří vzhledem k mimořádným opatřením nemohou vykonávat svoji práci. Na výzvu DPP se téměř desítka pracovníků středisek dopravních informací rozhodla na bázi dobrovolnosti šít další roušky pro DPP, které doplní dodávky z Litoměřic.
TZ DPP
- Dopravní podcast (189) → Městská doprava v SofiiTentokrát zamíříme do Sofie, kde se podíváme na městskou dopravu. Jak se stavělo metro? Proč výstavba prvního úseku trvala 20 let? Od sovětských plánů po automatizovanou trasu M3. Od ikonických … Pokračovat ve čtení
- DPMB pokračuje v renovaci trolejbusu 9TrHistorický trolejbus 9Tr se pod rukama pracovníků Dopravního podniku města Brna (DPMB) pomalu přibližuje své původní podobě. V létě získal svůj typický červeno-smetanový lak, nyní se práce přesunuly do interiéru vozu. … Pokračovat ve čtení
- DPP vysoutěžil zhotovitele nové tramvajové tratě MuzeumNovou tramvajovou trať Muzeum postaví „Společnost pro TT Muzeum“, která se stala vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na zhotovitele této investiční akce. Společníky vítězného uchazeče jsou … Pokračovat ve čtení
- Přehled změn v tarifech MHD pro rok 2025Ceny jízdného v MHD zůstávají ve většině měst v České republice stejné jako v loňském roce. Ve městech, kde došlo k úpravě tarifu jízdného, to bylo s ohledem na průběžně rostoucí náklady za zajištění … Pokračovat ve čtení
- Streetbus opět pomáhá potřebným ve VratislaviDalší sezónu pomoci lidem bez domova má na kontě vratislavský Streetbus. Potřební lidé v něm mohou nalézt úkryt před zimou, teplé jídlo a také podporu v krizových situacích. Autobus vyjíždí každý večer … Pokračovat ve čtení