Ochranných hygienických prostředků, jako jsou roušky, respirátory, rukavice apod. je stále akutní nedostatek. I přes usnesení vlády všem osobám v ČR o zákazu pohybu a pobytu na všech místech mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos a ústa), se roušek či respirátorů nedostává ani pracovníkům v první linii, jako jsou například zdravotníci, hasiči, řidiči či strojvedoucí v MHD.
MHMP a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se proto rozhodly zajistit si alespoň nejnutnější množství roušek vlastními silami s využitím výrobních kapacit v ČR. Desítky šiček české společnosti TIMO začaly ode dneška šít v Litoměřicích roušky pro Prahu a DPP. Díky této objednávce dala Praha práci desítkám pracovnic, které by jinak vzhledem k současným mimořádným opatřením skončily bez zaměstnání. První zásilku roušek Praha i DPP očekávají v pondělí 23. března. Obratem je budou distribuovat pracovníkům v první linii.
Výrobu roušek bude v dílnách v Litoměřicích ve dvousměnném provozu zajišťovat 40 šiček a dalšího obslužného personálu. Díky této objednávce Prahy a DPP tak pracovnice společnosti TIMO mají zajištěnou práci na další období. Vzhledem k mimořádným opatřením, uzavření ochodů s textilem a propadu běžných objednávek by jinak s největší pravděpodobností přišly o práci.
První dodávku roušek z Litoměřic očekává Praha a DPP již v pondělí 23. 3. 2020. DPP ji prioritně rozdistribuuje těm zaměstnancům, kteří jsou v nejčastějším kontaktu s veřejností, zejména řidičům a strojvedoucím. Další várky roušek by měly následovat v dalších dnech. Praha a DPP si v Litoměřicích zatím objednal několik desítek tisíc vysoce kvalitních bavlněných roušek.
Dvouvrstvé roušky, které si Praha a DPP nechávají šít v Litoměřicích ve společnosti TIMO, jsou vyrobeny ze 100% bavlněné a zdravotně nezávadné tkaniny podle kritérií mezinárodního testovacího a certifikačního systému pro textilie Öko-Tex Standard 100. Tkaniny s tímto certifikátem jsou testovány nezávislými institucemi Öko-Tex na pH hodnotu, obsah formaldehydu, přítomnost pesticidů, extraktu, obsahu těžkých kovů, chlorované organické nosiče a konzervační látky (např. pentachlorfenol nebo tetrachlorophenol) či přítomnost alergizujících a potenciálně karcinogenních barviv.
Výhodou těchto dvouvrstvých roušek je možnost opakovaného použití, lze je prát či vyvařovat, žehlit a pak opět nasadit. Lze do nich vkládat antibakteriální a antivirotickou vložku a měnit pouze tu. Díky ekologické výrobě a možnosti opakovaného používání jsou šetrnější k životnímu prostředí než roušky jednorázové.
Kromě toho DPP využívá kapacitu i těch zaměstnanců, kteří vzhledem k mimořádným opatřením nemohou vykonávat svoji práci. Na výzvu DPP se téměř desítka pracovníků středisek dopravních informací rozhodla na bázi dobrovolnosti šít další roušky pro DPP, které doplní dodávky z Litoměřic.
TZ DPP
- Škoda Group uspěla ve dvou tendrech na dodávku celkem 75 trolejbusů pro SofiiŠkoda Group se stala vítězem hned dvou tendrů na dodávku nových trolejbusů pro bulharskou Sofii. Jedná se o zakázky na dodání 35 dvanáctimetrových a 40 osmnáctimetrových vozidel v celkové hodnotě zakázek 56,19 milionů … Pokračovat ve čtení
- Podcast Dopravní 6 (68) → Zakleté zastávky Poslechněte si další epizodu podcastu Dopravní 6, který se zaměřuje na dopravu v městské části Praha 6. Témata: Zastávka Bílá Hora pro linku 164 směr PetřinyZastávka Kalinův mlýn pro linku … Pokračovat ve čtení
- Vídeň buduje moderní terminál pro dálkové autobusyV rakouské metropoli začala výstavba moderního autobusového nádraží s bezbariérovým a udržitelným konceptem, snadnou dopravní dostupností i přilehlým hotelem. Rozsáhlý investiční projekt by měl být hotový v roce 2029. Více pohodlí pro … Pokračovat ve čtení
- Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a HannoveruPražská strojírna dokončila dvě významné zakázky pro dva německé dopravní podniky. Berlín převzal celkem 6 blokových výměn, zatímco v Hannoveru byly instalovány dvě nové výhybky pro rekonstrukci tramvajové trati na … Pokračovat ve čtení
- 35 nových trolejbusů už je v BudějovicíchUž za několik dní budete trolejbusy Škoda 33Tr potkávat v českobudějovickém provozu ještě častěji. K dříve dodaným 14 vozidlům totiž Dopravní podnik města České Budějovice už má k dispozici i zbývajících 21 trolejbusů, … Pokračovat ve čtení


