Na konci března byla do německých Brém dodána první nová tramvaj Siemens Avenio. Ta byla dodána ze závodu ve Vídni na silničním návěsu. Cesta trvala rozdělena na čtyři noční etapy.
Celkem bude na Brém dodáno v následujících dvou letech 77 nových tramvají. Ty mají být tišší a kapacitnější, než dosluhující vozy z devadesátých let. Čtyřčlánkové tramvaje budou dlouhé 37 metrů a široké 2,65 metrů. Kapacita vozu počítá s 259 cestujícími. Zajímavostí je elektrická rampa pro vozíčkáře. Samozřejmostí je klimatizace interiéru, LED osvětlení a rekuperace energie při brzdění. Maximální rychlost tramvaje je 70 km/h.
Tématu se věnujeme i v 52. Dopravním podcastu:
V současnosti se vozový park skládá z 74 tramvají AEG/ADtranz GT8N z let 1994-1996 a z 43 tramvají typu Bombardier GT8N-1 dodaných v letech 2005-2012.
Brémy patří mezi největší klasická tramvajová města v „západním“ Německu. Síť dosahuje téměř 80 km a je neustále rozšiřována. V provozu je 8 linek na rozchodu 1435 mm.
Úvodní foto: BSAG