Nové vozy pro metro v Samaře

Do ruské Samary byla dodána první nová souprava metra typu 81-717.6/714.6. Jedná se o nástupnickou řadu vozů 81-71, které se vyráběly od sedmdesátých let a jezdily také v Praze.

Nová souprava rozšířila vozový park samarského metra na 50 vozů. Vlaky na jediné lince o délce 11, 6 km jezdí ve čtyř-vozovém složení. První úsek byl otevřen v roce 1987. V dalších letech se trasa postupně rozšiřovala z průmyslové zóny směrem do centra. Naposledy se otevřel úsek Rossiyskaya – Alabinskaya v roce 2015.

Tématu se věnujeme i v 52. Dopravním podcastu:

Soupravy typu 81-717.6/714.6 jsou v posledních letech dodávány i do dalších ruských měst. V Moskvě jezdí 66 těchto vozů, v Nižním Novgorodu 28 vozů a v Jekatěrinburgu 4 vozy. První vozy tohoto typu byly vyrobeny v roce 2009.

Vozy mají vydržet v provozu přes 30 let. Oproti dřívější řadě mají větší kabinu pro strojvedoucího, které je zároveň lépe zvukově izolovaná. Interiér pro cestující má nucenou ventilaci vzduchu s nouzovým režimem, nad dveřmi jsou výstražná zařízení upozorňující na zavíraní dveří, dveře jsou vybaveny systémy proti sevření, záchytný systém tvoří nerezové tyče.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.