V Kamýcké ulici je v úseku „suchdolského kopce“ čerstvě realizována změna dopravního režimu, jejímž hlavním cílem je zlepšit podmínky pro plynulý průjezd autobusů ve směru do centra. Tím budou vytvořeny podmínky pro zlepšení stability a pravidelnosti provozu i ve směru z centra, kde v běžném provozu v ranní špičce probíhá koncentrovaný návoz studentů České zemědělské univerzity (zejména linkou 107 v intervalu až 2 minuty) a sebemenší nepravidelnost vede k dramatickému zhoršení komfortu přepravy. V těchto dnech probíhá realizace dalších drobnějších preferenčních opatření pro autobusy také v Michelské, Rabakovské a Opatovské ulici.
„Nový buspruh v Kamýcké ulici ušetří suchdolským autobusům při jednom průjezdu až 5 minut. Letošní jarní novinky navazují na úspěšná opatření z loňska, kdy se podařilo vyznačit nové buspruhy na Strakonické, Kukulově či Kbelské ulici. K loňským 2,5 km se nyní přidává cca 1,6 km buspruhů. Celkem už máme v Praze 52 km, kde autobusy jedou samostatně nebo spolu s tramvajemi a nejsou zdržovány okolním provozem,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektroniku
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHD
- Poslední letošní etapa rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanice Florenc C
- Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy
- Dopravní podnik města Brna vybaví vozidla systémem, který bude automaticky počítat cestující
„Nový buspruh pomůže cestujícím v autobusech a zároveň neomezí řidiče osobních automobilů. Autobusová linka 107 jezdí mezi Dejvickou a Suchdolem v běžném provozu každé dvě minuty. Jakékoli zdržení pak logicky působí problémy zejména při nárazové poptávce studentů. Mimo Kamýcké ulice se mohou cestující letos na jaře těšit na drobná, ale užitečná zlepšení také na linkách projíždějících ulicemi Michelská, Rabakovská a Opatovská,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.
Kamýcká ulice je stavebně třípruhová komunikace, kdy původně byly dva pruhy určeny pro jízdu do kopce a jeden z kopce. Pro zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy (a jízdní kola, vozidla taxi, IZS a Městské policie) zde byly využity poznatky z jiných úseků, kde byl pro stoupání ponechán pruh jediný a ve směru z kopce nově zřízen buspruh (realizováno v ulicích Vysočanské, Českobrodské, K Horkám a Československého exilu).
Opatření sestává z 880 m dlouhého buspruhu, který začíná kousek za zastávkou Kamýcká a končí kousek za ulicí V Sedlci. Součástí změn dopravního režimu jsou i opatření pro cyklisty, kde ve stoupání k legalizaci jízdy po chodníku po projednání přibyl i ochranný pruh pro cyklisty v celém úseku od mostu přes železniční trať. Ve směru do centra na konec buspruhu navazuje cyklopruh, využívající dostatečně komfortní šířku komunikace. Šířka prostoru pro jízdu do kopce (min. 4,5 m – zahrnuje jízdní pruh a ochranný cyklopruh) umožňuje osobnímu automobilu jedoucímu přímo projet podél vlevo odbočujícího vozidla, které dává přednost protisměru, i předjetí cyklisty s vyhovujícím bezpečnostním odstupem.
Přínosy opatření očekávané v běžném provozu (při běžných kolonách úspora min. 3-5 minut) budou v příštích letech zvýrazněny při očekávaných dočasných omezeních provozu v oblasti – plánovány jsou uzavírky Horoměřické ulice (v roce 2020 rekonstrukce mostu přes Nebušický potok, v roce 2021 pak rekonstrukce mostu přes Šárecký potok a navazujících úseků), omezení provozu v roztockých serpentinách a výrazné omezení provozu v Kamýcké ulici při rekonstrukci mostu přes železniční trať (plánováno v roce 2022 s průjezdem jediným jízdním pruhem s kyvadlovou signalizací).
TZ ROPID