Praha 6 požaduje po ROPIDu navrácení provozu MHD do původního stavu

Trvale omezená městská doprava po skončení nouzového stavu se nelíbí Praze 6. Místostarosta Prahy 6 Jiří Lála (ODS) zaslal organizátorovi MHD dopis, ve kterém požaduje okamžité navrácení provozu městské hromadné dopravy do původního, tedy neomezeného stavu.

Místostarosta v dopise, který má redakce k dispozici, zmiňuje, že žádá nejen o navrácení původních intervalů mezi spoji metra, tramvají a autobusů, ale požaduje také zrušení předčasného večerního ukončení vybraných linek.

„V Praze 6 máme čtyři tramvajové tratě. Na Bílou Horu, na Petřiny, do Podbaby a do Divoké Šárky. Na třech z nich ROPID omezil večerní provoz. Interval se prodloužil z deseti na dvacet minut. Žádnou jinou městskou část ROPID takto výrazně večer neomezil,“ říká pro dopravní magazín MHD86.cz Jiří Lála (ODS), místostarosta pro dopravu v Praze 6. A dodává: „Dokonce omezení tramvajové dopravy na Evropské ulici provedl ROPID až po skončení nouzového stavu, kdy večer jednu linku zrušil.“

Ale problémy nejsou jen u tramvají. V Praze 6 existují lokality, které večer nemají žádné spojení, jelikož provoz linek je předčasně ukončen. „Píší nám občané například z Ruzyně, kde poslední autobus k metru na Petřiny jede lehce po 22. hodině. Potom mají lidé smůlu, protože ROPID provoz obou linek (108 a 168) zkrátil,“ říká Jiří Lála. Poukazuje také na problém v Tiché Šárce: „Poslední autobus od metra jede po půl jedenácté večer, ačkoliv metro jezdí až do půl jedné ráno,“ říká Lála. Kromě večera jsou problémy i s intervaly přes den. „Stížnosti dostávám od občanů i na linku 216. Ta jezdí z Hanspaulky a Ořechovky k vojenské nemocnici a k poliklinice. V hlavním období – dopoledne, kdy jezdí lidé k lékaři má linka interval 2 hodiny,“ dodává Jiří Lála.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.