Sólo tramvaje na Barrandov po jedné minutě a pro cestující přestupy navíc

Tramvajová výluka ze Smíchova přes Hlubočepy na Barrandov vstoupila do další fáze. Zatímco ROPID upřednostňoval náhradní autobusovou dopravou v celé délce, dopravní podnik se rozhodl nadělit cestujícím přestup navíc a šotoušům zajímavý provoz sólo vozů (vč. vozů T6A5) po jedné minutě. O rozporu mezi DPP a ROPIDem informoval deník zdopravy.cz.

Celý postup dává jasně najevo, na kolikátém místě jsou běžní cestující při organizování dopravy. Každý den musí v Hlubočepech přestupovat z náhradní tramvaje na náhradní autobus, aby se nakonec dostali ze sídliště k metru. V době úspor je zvláštní i plýtvání řidiči. Tramvajová linka 32 jezdí v ranní špičce v intervalu 1-2 minutu, ale v sólo vozech! Ekonomicky logičtější by byl provoz tramvajových souprav, nemluvě o zahraničí, kde na podobných tratích jezdí i třívozové vlaky řady T. Ale asi není cílem šetřit tímto způsobem. Zároveň celá výluka dokládá, jak nízký vliv má ROPID na DPP při plánovaní provozu pražské MHD v době výluk, které probíhají téměř přes celou stavební sezónu.

Za úvodní foto děkuji Petru Hnykovi.

Výluce na Barrandov a podivnostem kolem sólo tramvají jsme se věnovali v Dopravním podcastu:

Smyčka Sídliště Barrandov. Foto: Raf

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou