Tramvajová výluka ze Smíchova přes Hlubočepy na Barrandov vstoupila do další fáze. Zatímco ROPID upřednostňoval náhradní autobusovou dopravou v celé délce, dopravní podnik se rozhodl nadělit cestujícím přestup navíc a šotoušům zajímavý provoz sólo vozů (vč. vozů T6A5) po jedné minutě. O rozporu mezi DPP a ROPIDem informoval deník zdopravy.cz.
Celý postup dává jasně najevo, na kolikátém místě jsou běžní cestující při organizování dopravy. Každý den musí v Hlubočepech přestupovat z náhradní tramvaje na náhradní autobus, aby se nakonec dostali ze sídliště k metru. V době úspor je zvláštní i plýtvání řidiči. Tramvajová linka 32 jezdí v ranní špičce v intervalu 1-2 minutu, ale v sólo vozech! Ekonomicky logičtější by byl provoz tramvajových souprav, nemluvě o zahraničí, kde na podobných tratích jezdí i třívozové vlaky řady T. Ale asi není cílem šetřit tímto způsobem. Zároveň celá výluka dokládá, jak nízký vliv má ROPID na DPP při plánovaní provozu pražské MHD v době výluk, které probíhají téměř přes celou stavební sezónu.
Za úvodní foto děkuji Petru Hnykovi.
Výluce na Barrandov a podivnostem kolem sólo tramvají jsme se věnovali v Dopravním podcastu:
- Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi. České dráhy jich převzaly už 50Cestující Českých drah od letošního jara poznávají novou šelmu českých kolejí. Moderních motorových jednotek řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, převzaly České dráhy od polského … Pokračovat ve čtení
- Týdenní akce v ostravské MHDNa 40 asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a 20 strážníků Městské policie Ostrava (MPO) vyráží do terénu v rámci mimořádné týdenní bezpečnostní akce. Kontrolní týmy jsou v akci každý den … Pokračovat ve čtení
- DPMB dokončil opravy kolejí na mostu přes ulici KřížkovskéhoDopravní podnik města Brna dokončil opravy kolejí na mostě u výstaviště přes ulici Křížkovského. Realizace za téměř 46 milionů byla zahájena v půlce měsíce srpna. Provoz MHD neomezil – tramvaje místem … Pokračovat ve čtení
- Listopadové trvalé změny autobusových linek v PrazeOd 2. listopadu 2024 došlo k trvalým změnám v autobusové dopravě zejména v severní části Prahy. Hlavním důvodem změn je potřeba posílení v oblasti Starých Letňan (kratšími intervaly a nasazením kloubových vozů … Pokračovat ve čtení
- V pravidelném provoze zůstává poslední pražský banánKaždý den se blíží konec provozu legendárních expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných banán. Pražské depo dnes vystavuje naposledy na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora … Pokračovat ve čtení