Interval 20 minut. Nový standard pražské MHD

Mysleli jste si, že provoz pražské MHD už nejde omezit? Pletli jste se. Přichází další vlna přiškrcení provozu městské dopravy. Schovává se pod pojem „prázdninový provoz“, ale pokud srovnáte letošní léto s letním provozem v předchozích letech, zjistíte, že letos je to „super prázdninový provoz“.

Novým standardním intervalem je „dvacetiminutovka“, kterou najdete například u páteřních autobusových linek, dříve značených jako metrobusy. Dvacet minut na spoj si Pražané počkají přibližně mezi 9 až 14 hodinou v pracovní dny a o víkendech celodenně.

Podrobně k omezení MHD v 59. Dopravním podcastu:

Připomeňme si, že původní patnáctiminutový interval se v minulosti zvažovalo zkrátit na 12 minut, aby se městská doprava stala atraktivnější. Už čtvrt hodina není zrovna interval lákající k čekání, natož nových 20 minut.

Nebude náhoda, že na webu pidlitacka.cz začínají propagovat cestování po metropoli automobilem. Je to totiž nejrychlejší způsob cestování po Praze.

Další omezení pro Pražany ROPID, resp. vedení města, připravilo večer. Omezuje se provoz MHD od 21. hodiny na všech linkách. Asi proto, aby lidé nechodili do restaurací a barů, které před pár týdny otevřely. Jedná se o velmi „zvláštní podporu podnikání“ ze strany radních a primátora.

Těšit se můžeme také na přeplněné metro o nedělním dopoledni s desetiminutovým intervalem. Především u linky C, která jede přes Hlavní nádraží a kam se ráno a dopoledne sjíždí Pražané, kteří se chystají na výlety vlakem.

Zajímavý je také fakt, že nikdo z vedení Prahy se od doby koronakrize nevyjadřuje postupnému utlumování provozu MHD a tiché podpoře automobilismus. Celkem překvapení hlavně od Pirátů (Zdenek Hřib, primátor) a Praha Sobě (Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu).


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou