Nákladové nádraží Žižkov je jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť. S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení zdejší dopravy. Z tohoto důvodu včera pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovská třída. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.
Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se na ulici Českobrodská pod Jarovem.
- Vídeň bude hostit první mistrovství světa tramvajáků
- DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176
- Noví jezevčíci v metru mají další novou podobu
- Nová tramvajová trať v Tallinnu propojuje centrum s přístavem
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
„Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká 1. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“ zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací).
„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešické. Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové tratě Olšanská – Habrová.
„Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro budoucí čtvrť klíčové,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Urbanistická studie upřesní návrh vycházející z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.
TZ IPR Praha