Piráti odmítají výrazné zdražení a omezení pražské MHD, volají po kontrole hospodaření DPP

Generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Petr Witowski v rozhovoru pro DVTV mluví o další optimalizaci a omezování pražské MHD. Řeč je také o zdražování ročních kupónů. Berme stranou, že ani o jednom nerozhodují ředitele dopravních firem jezdící v systému PID, přesto je zajímavé znát názory pražských zastupitelů na slova ředitele městského dopravce.

„Nadále platí, že Piráti na pražském magistrátu odmítají drastické zdražení ročního kuponu pražské městské hromadné dopravy, výrazné omezení provozu a požadují zprůhlednění a kontrolu hospodaření DPP. Touto cestou je nutné dosáhnout úspor na interních výdajích. Jednání s koaličními partnery o úsporných opatřeních stále trvají. Osobně pevně věřím, že se nám podaří nalézt řešení, díky kterému zůstane MHD dostupná a kvalitní,“ sdělil pro Dopravní magazín MHD86.cz primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Opoziční zastupitel ODS Ondřej Martan připomíná, že je potřeba hledat úspory v celkovém rozpočtu Prahy. Zdražení kupónů a omezení MHD nevyřeší současný problém hospodaření města.

„Vést debatu s ředitelem pražského dopravního podniku o úsporách v rozpočtu hlavního města se jeví jako nerelevantní. Ten, kdo má šetřit, představit plán úspor a předstoupit s tímto plánem před zastupitele je rada HMP. Město za posledních 8 let narostlo v projídacích (běžných) výdajích o více než 15 miliard Kč. Abychom vrátili Prahu zpět do optimální rozpočtové kondice, bude třeba značného úsilí a široké shody. Zdražením jízdného a omezením spojů získáme možná pár set milionů, na úkor všech občanů. Já se ptám, co bude dál? Kde ještě budeme šetřit? Jaký reálný plán má primátor Hřib a jeho rada?“ sdělil Ondřej Martan, zastupitel hlavního města za ODS a starosta MČ Praha Běchovice.

A reakce radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) na rozhovor generálního ředitele DPP? Žádná! Na zaslané otázky 17. září a připomínku 2. října nereagoval. Je mu osud pražské dopravy lhostejný? Doufejme, že ne. Ale proč nechce odpovědět na dotaz jestli souhlasí se slovy generálního ředitele DPP Petra Witowského, že je potřeba nadále optimalizovat/omezovat provoz pražské MHD a zároveň zdražovat jízdné?


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou