Dopravní podcast (80): … s Jiřím Ješetou o Českých drahách

České dráhy. Národní dopravce. Jezdíme s nimi od dětství. Jak se proměnily v posledním desetiletí a jaké novinky pro nás, cestující, připravují? O tom jsem si povídal s Jiřím Ješetou, členem představenstva Českých drah.

České dráhy ukázaly v posledních letech, že korporátní (jednotný) vzhled vozidel má smysl. Jak dlouho Českým drahám trvalo „přemalovat“ téměř celý vozový park? A jaký volí přístup k retro nátěrům?

Jednotný vizuál vozidel veřejné dopravy chce mít také Praha a Středočeský kraj. Jak už v současné době řeší České dráhy požadavky jednotlivých krajů na vlastní vizuál vozidel? Jaké řešení zvolily při jednání s Plzeňským, Karlovarským, Pardubickým, či Olomouckým krajem? I o tom si povídám s Jiřím Ješetou.

Aplikace Můj vlak patří mezi ty nejlepší, které fungují na úrovni „státní správy“. Jednoduché uživatelské prostředí, snadný nákup jízdenek. Kolik cestujících nakupuje jízdenky elektronicky a kde přetrvává nákup jízdenek „na pokladně“? Počítá aplikace Můj vlak s chystaným jednotným tarifem na železnici? Jak bude fungovat jízdenka platící mezi různými dopravci? Jaké bude mít výhody a nevýhody? Dozvíte se v Dopravním podcastu.

Jak to vypadá s modernizací vozového parku? Jaké zlepšení čeká cestující na trati do Děčína, či jaké vozy se plánují nakoupit na linku Praha – Letiště – Kladno a na elektrifikované linky Eska Pražské integrované dopravy?  A proč má pořád důležitou roli v osobní dopravě legendární „810“? Proč je nenahraditelná?

A na závěr restaurační a bistro vozy, které mám velmi rád při cestování do zahraničí a na Moravu. Jaká se chystá jejich obměna a vyjedou i na nové linky?

Pusťte si 80. díl Dopravního podcastu.

___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou