České dráhy. Národní dopravce. Jezdíme s nimi od dětství. Jak se proměnily v posledním desetiletí a jaké novinky pro nás, cestující, připravují? O tom jsem si povídal s Jiřím Ješetou, členem představenstva Českých drah.
České dráhy ukázaly v posledních letech, že korporátní (jednotný) vzhled vozidel má smysl. Jak dlouho Českým drahám trvalo „přemalovat“ téměř celý vozový park? A jaký volí přístup k retro nátěrům?
Jednotný vizuál vozidel veřejné dopravy chce mít také Praha a Středočeský kraj. Jak už v současné době řeší České dráhy požadavky jednotlivých krajů na vlastní vizuál vozidel? Jaké řešení zvolily při jednání s Plzeňským, Karlovarským, Pardubickým, či Olomouckým krajem? I o tom si povídám s Jiřím Ješetou.
Aplikace Můj vlak patří mezi ty nejlepší, které fungují na úrovni „státní správy“. Jednoduché uživatelské prostředí, snadný nákup jízdenek. Kolik cestujících nakupuje jízdenky elektronicky a kde přetrvává nákup jízdenek „na pokladně“? Počítá aplikace Můj vlak s chystaným jednotným tarifem na železnici? Jak bude fungovat jízdenka platící mezi různými dopravci? Jaké bude mít výhody a nevýhody? Dozvíte se v Dopravním podcastu.
Jak to vypadá s modernizací vozového parku? Jaké zlepšení čeká cestující na trati do Děčína, či jaké vozy se plánují nakoupit na linku Praha – Letiště – Kladno a na elektrifikované linky Eska Pražské integrované dopravy? A proč má pořád důležitou roli v osobní dopravě legendární „810“? Proč je nenahraditelná?
A na závěr restaurační a bistro vozy, které mám velmi rád při cestování do zahraničí a na Moravu. Jaká se chystá jejich obměna a vyjedou i na nové linky?
Pusťte si 80. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektronikuKaždá kancelář nebo domácnost potřebuje zdroj elektřiny pro napájení notebooků, mobilních telefonů, tabletů a další elektroniky. Nabíjet cestovní elektroniku lze nyní ve 4 184 spojích Českých drah, které tak můžete přeměnit v pojízdný Trainoffice, ale také třeba … Pokračovat ve čtení
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHDČlenové Rady městské části Praha 6, Rady obce Horoměřice a městské části Praha – Nebušice se sešli 18. listopadu na společném jednání, aby řešili otázku dopravní situace a konkrétních dopravních opatření v ulici Horoměřická. Na … Pokračovat ve čtení
- Poslední letošní etapa rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanice Florenc CO tomto víkendu bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračovat v odstraňování několikatunových betonových kvádrů původní monolitické desky nacházející se pod křižovatkou ulic Ke Štvanici a Křižíkova. Z důvodu zajištění bezpečnosti bude proto od soboty 23. … Pokračovat ve čtení
- Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusySoučasný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. listopadu 2024 přerušen a nahrazen autobusy. Důvodem je zajištění bezpečnosti, komfortu cestujících a plynulosti dopravy vzhledem na celkový stav mostu … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podnik města Brna vybaví vozidla systémem, který bude automaticky počítat cestujícíDopravní podnik města Brna (DPMB) získá přesné informace o využívání svých spojů. Díky automatickému počítání cestujících bude moci efektivněji plánovat spoje a přizpůsobovat systém MHD v Brně potřebám cestujících. Náklady dle nově podepsané smlouvy s … Pokračovat ve čtení