Rakouské spolkové dráhy ÖBB budují ve Vídni novou centrálu pro rozšiřující se síť nočních dálkových spojení. Servisní zázemí za 40 milionů eur má umožnit údržbu flotily vlaků Nightjet, se kterými se od letošního ledna mohou potkat i cestující z Bruselu a od prosince i z Amsterdamu.
ÖBB se považují za největšího evropského provozovatele dálkových nočních vlaků a svoji pozici chtějí ještě posílit. Rakouské dráhy provozují 19 linek Nightjet, mezi poslední přírůstky patřilo v lednu spojení mezi Vídní a Bruselem a od prosincové změny jízdního řádu přibude i linka z Vídně do Amsterdamu. Renesanci nočních dálkových vlaků ÖBB podpoří i nákupem dalších 13 souprav Nightjet, s nimiž dopravce počítá do provozu od roku 2022.
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
Počátkem roku 2022 chtějí ÖBB zprovoznit i novou servisní halu ve vídeňské čtvrti Simmering. Hala se dvěma servisními kolejemi poslouží rakouským drahám jako hlavní zázemí právě pro Nightjety. ÖBB zde každoročně chce provést revizi až 25 souprav a přibližně 130 vagonů. Výstavba budovy, kde servisní tým bude provádět drobné zásahy i rozsáhlé opravy a revize, započala už v letošním srpnu. ÖBB uvádí, že plán údržby nových souprav zajistí jejich maximální možné využití, práce totiž mají probíhat při plánovaných odstávkách vlaků.
Investici 40 milionů eur přivítali i rakouská spolková ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler, podle které je již nyní Vídeň městem s nejvíce nočními vlakovými spoji v EU, a vídeňský starosta Michael Ludwig, který ocenil zvýšení atraktivity Vídně, oživení místní ekonomiky i vznik nových pracovních míst.
Vedle rozvoje sítě nočních vlaků plánují ÖBB a spolková vláda i rozsáhlé investice do drážní infrastruktury. V polovině října zveřejnilo Rakousko rámcový plán rozvoje železnice do roku 2026 a investice 17,5 miliardy eur. Přibližně desetina celkové sumy, 1,62 miliardy eur, je určena přímo pro Vídeň. Kapacita hlavní trati zdejšího S-Bahnu mezi čtvrtěmi Meidling a Floridsdorf naroste z 700 na 900 vlaků denně a nástupiště se prodlouží na 220 metrů. Cílem ÖBB je zkapacitnění a zatraktivnění místní dopravy. Rozšíření se ale dočkají i nákladní kapacity včetně intermodálního terminálu Wien Süd.
TZ město Vídeň