Podle nově uzavřené smlouvy s dodavatelem projde postupnou modernizací 16 vozů Bdmtee určených právě k nasazení v rámci Pardubického kraje. Vagony podstoupí kompletní proměnu, dostanou nový a komfortní interiér, Wi-Fi připojení i přehledný digitální informační systém. Celkem by obdobná modernizace měla dle plánu proběhnout až u 52 vozů tohoto typu.
„Uzavřeli jsme rámcový kontrakt na revitalizaci vozů řady Bdmtee se společností TRATEC – CS v souhrnné hodnotě až 700 milionů korun. Prototyp tohoto vagonu byl do zkušebního provozu nasazen koncem letošního srpna a od té doby úspěšně najezdil přes 14 tisíc kilometrů na lince Česká Třebová – Kolín, pro kterou je určen,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod, a doplňuje: „Vítěz tendru získal zakázku na modernizaci 16 vozů pro Pardubický kraj, které plánujeme po jejich dokončení postupně nasazovat v průběhu roku 2021. Dále je součástí smlouvy opce na modernizaci dalších 36 vozů. Ty by mohly v budoucnu vozit cestující například ve Středočeském nebo Zlínském kraji, pokud budou mít i další objednatelé o takto modernizované vozy zájem.“
„Modernizace vozového parku na území našeho kraje byla jedním z hlavních motivů při jednání o novém desetiletém kontraktu. S prototypem vozu, který je nyní testován, jsme se s kolegy měli možnost seznámit a rozdíl je patrný na první pohled. Pevně věřím, že se podaří všechny avizované vozy nasadit v přislíbeném termínu, tedy od jara příštího roku,“ uvádí hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
„Po modernizaci chystáme vozy nasadit především na páteřní trasu Kolín – Přelouč – Pardubice – Ústí nad Orlicí – Česká Třebová. Obvykle budou jezdit ve třívozových soupravách typu push-pull. V soupravě bude dvojice modernizovaných vozů Bdmtee a klimatizovaný řídicí vůz řady 961, který je bezbariérový. Jeho součástí budou nově plošiny pro nástup cestujících na invalidním vozíku,“ doplňuje informace ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Pardubicích Tomáš Netolický.
Při modernizaci budou, stejně jako tomu je
již u prvního prototypu, instalována nová sedadla s textilním
potahem z velké části umístěná za sebou jako v letadle.
Zbývající sedadla umístěná proti sobě mají větší rozteče
a je mezi nimi vždy stůl. Velké množství původních koženkových
sedadel jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky
neposkytovalo očekávaný komfort cestování. Počet míst k sezení
se proto
u revitalizovaných vozů sníží ze současných 96
na 79, z toho tři sedadla budou sklopná. Cestující díky tomu
budou mít ve voze více prostoru. Během rekonstrukce vozu bude
dosazeno také moderní WC s uzavřeným systémem.
„Do vozidel budou také umístěny elektrické zásuvky 230 V a USB konektory pro dobíjení elektroniky, nový audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi, velkoobjemová police na zavazadla, nebo místa pro jízdní kola a kočárky,“ říká první náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Vyšší bezpečnost poté zajistí centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře doplněné o moderní bezpečnostní prvky, jako je stranově selektivní blokování dveří. To zabrání cestujícím vystoupit na jinou stranu než je nástupiště.
TZ ČD