Pražští radní schválili vypsání veřejné zakázky na výstavbu lávky propojující Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Výběrové řízení by se mělo konat na začátku příštího roku. Projekt se tak pomalu blíží do cílové rovinky. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry.
Projekt lávky HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem čeká začátkem příštího roku další důležitý milník, a to vypsání veřejné zakázky na výběr zhotovitele. Předpokládá hodnota zakázky je 197 milionů korun.
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
„Po nedávném otevření Trojské lávky se nám daří posouvat další důležitý projekt. Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty už na konci roku 2022 propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice. Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Poloha lávky navazuje na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i na Štvanici.
„Stavbu HolKy se nám podařilo zkoordinovat s dalšími třemi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda. Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam má problém se vejít maminka s kočárkem,“ dodal náměstek Adam Scheinherr.
„HolKy ve městě jsou fajn, těším se na realizaci lávky, která spojí Holešovice a Karlín. My pracujeme dál na přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice. Ustanovili jsme pracovní skupinu, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh architekta Kolaříka,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl následně zpracován projekt výstavby. Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která nenásilně reaguje na výškové a půdorysné požadavky zadání, tedy na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. Architektura mostu využívá minimalistické sochařství.
HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude komfortní a jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku. „Velmi mě těší, že se projekt posouvá dál. Nové propojení Karlína a Holešovice je nepochybně potřeba. Zejména, když v budoucnu v Holešovicích vznikne nová čtvrť a v Karlíně už nyní roste nová zástavba na Rohanském nábřeží,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Dokončení výstavby lávky se odhaduje na konec roku 2022 a její předpokládaná cena bude 197 milionů Kč bez DPH.
TZ IPR Praha