Jak je to s obnovenou tramvajovou tratí na Pankrác? Jaký je postoj radnice městské části Prahy 4 k rozvoji tramvajové sítě na jejich území? O tom jsem si povídal s 1. místostarostou Prahy 4 Zdeňkem Kováříkem (ODS).
Zdeněk Kovářík v podcastu zmiňuje, jak probíhala, resp. neprobíhala, komunikace mezi magistrátem a radnicí ohledně nové tramvajové linky a vysvětluje, proč byla trať na Pankrác obnovena. Zároveň detailně popisuje význam trasy autobusové linky 193, která zajišťuje podstatnou obsluhu území městské části. V podcastu zaznívá, že Praha 4 fandí rozvoji tramvajové dopravy. Především spojení Prahy 4 a Prahy 5 tzv. jižní tangentou. Městská část není obecně ani proti prodloužení tramvaje z Pankráce na Budějovickou, ale jak místostarosta Prahy 4 upozorňuje, stavby tramvajových tratí se musí stavět s ohledem na místní zástavbu a obyvatele.
V podcastu probíráme také uvažované tramvajové spojení Budějovická – Michle, rekonstrukci komunikací, po kterých jezdí tramvaje a nezapomínáme ani na výstavbu trasy metra D.
Pusťte si 87. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionuŠvýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat od společnosti SüdLeasing na základě … Pokračovat ve čtení
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. Po velkém humbuku v roce 2021, kdy … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 korun. Jízdenka cestujícím umožnila cestování ve … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – Chodov. Náhradou bude možné využít bezbariérové … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se má jednat o preventivní opatření, aby … Pokračovat ve čtení