Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) vyzývají své zákazníky, aby k dobíjení Plzeňské karty použili jeden z bezobslužných způsobů a nechodili na zákaznická centra. Přelom roku patří k těm nejvytíženějším obdobím i v „normálních časech“ a letos je situace ještě složitější vzhledem k platným vládním nařízením, která limitují počet klientů v prostorách zákaznických center.
„V současné době je možné na zákaznickém centru na Denisově nábřeží obsluhovat pouze čtyři zákazníky najednou, na Klatovské pak jen tři a ostatní musí čekat venku,“ vysvětluje Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a dodává: „Pokud by naše přepážky navštívil stejný počet zákazníků jako v minulých letech, fronty by dosahovaly několika desítek metrů s čekací dobou několik hodin.“
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
PMDP proto doporučují použít jeden z pohodlných a bezpečných způsobů nákupu předplatného na Plzeňskou kartu. Zákazníci mohou použít zejména e-shop Plzeňské karty, který umožňuje dobít všechny druhy předplatného i elektronické peníze. Potvrdit takovou transakci lze pak velmi jednoduše přímo ve vozech PMDP. Další možností jsou bankomaty České spořitelny, na kterých lze dobít Plzeňskou kartu zcela bez poplatku, a to bez ohledu na banku, u které májí zákazníci zřízený účet.
Novinkou je pak Virtuální karta, kdy si zákazník může pro předplatné zvolit jako identifikátor buď mobilní telefon, nebo platební kartu. Prostřednictvím Virtuální karty je nabíjení zcela on-line bez nutnosti validace nákupu ve vozech PMDP. Virtuální karta zatím nabízí předplatné pouze pro zónu 001 Plzeň.
„Motivací pro všechny, kteří se zatím odbavovali na našich zákaznických centrech, může být i soutěž o předplatné zdarma,“ uvádí k použití bezobslužných způsobů odbavení Roman Zarzycký, a ujišťuje: „Bezobslužné dobíjení je velmi jednoduché a není třeba se ničeho obávat.“ V polovině února bude vylosováno 10 zákazníků, kteří si v průběhu od poloviny prosince 2020 do konce ledna 2021 nabijí předplatné přes e-shop Plzeňské karty, přes Virtuální kartu nebo na bankomatech České spořitelny a těm bude vrácena uhrazená částka. Například za pořízení plnocenného ročního předplatného v ceně 4 120 Kč bude výherci na účet zaslána částka 4 120 Kč.
Klientům, pro které je návštěva zákaznického centra neodkladná (např. výměna Plzeňské karty, žádost o novou atp.), doporučují PMDP využít Úřad bez čekání (www.uradbezcekani.cz) a objednat se předem na přesné datum a čas. Další možností je pak využití ostatních prodejních míst, jejichž seznam a služby je k dispozici na www.pmdp.cz v sekci Prodejní místa.
Veškeré informace a návody jsou dostupné na webu Plzeňské karty www.plzenskakarta.cz a v případě dotazů pak mohou zákazníci využít také infolinku PMDP na tel. čísle 371 655 600.
TZ PMDP