Rozvoj PIDu v roce 2020 a sliby do roku 2021

Rok 2020 znamenal pro systém Pražské integrované dopravy i přes nelehkou situaci s pandemií koronaviru významné rozšíření do Středočeského kraje, posun v informování cestujících i představení nové podoby zastávek a vozidel. Díky spolupráci se Středočeským krajem se systém PID rekordně rozšířil o další významné oblasti ve Středočeském kraji. I přes prakticky neustálé změny v souvislosti s protiepidemickými opatřeními se podařilo pokročit také v poskytování on-line informací pro cestující a vznikla přehledná mapa spojů PID. Hlavním cílem pro rok 2021 je dokončit integraci v celém Středočeském kraji.

Představena byla nově vysoutěžená podoba vozidel PID a testuje se také nový zastávkový označník. Pro rok 2021 je v plánu dokončit pokrytí Středočeského kraje systémem PID, zahrnout do on-line sledování vozidel také tramvaje a pokročit v projektu Jednotného informačního systému hl. m. Prahy. V ulicích Prahy se postupně rozšiřují také preferenční pruhy pro autobusy – po téměř 8 km v roce 2020 jsou pro další rok připraveny projekty v celkové délce přes 4 km.

Letošní rok i přes nelehkou situaci spojenou s pandemií koronaviru představoval posun především v informování cestujících a zvyšování jejich komfortu při cestování. Od letošního roku poskytujeme online polohy autobusů, což je zdánlivě malý a přitom obrovský úspěch. Začali jsme uplatňovat přísnější Standardy kvality PID a na všech městských autobusových linkách jezdí už jenom nízkopodlažní bezbariérové autobusy. Představili jsme nové podoby zastávek, vozidel i označníku a jmenovali jsme koordinátora revitalizace terminálu Černý Most. Díky spolupráci se Středočeským krajem se systém PID rekordně rozšířil o dalších 64 autobusových linek na Mělnicku, Mladoboleslavsku, Rakovnicku, Benešovsku, Berounsku i Příbramsku. Děkuji všem kolegům z organizátora dopravy za jejich práci v letošním roce a ať Pražané rádi jezdí s PID i v roce 2021, uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

„Reagovat pružně na všechna aktuální hygienická nařízení v souvislosti s pandemií a zároveň pokračovat v každodenním vylepšování veřejné dopravy včetně důležitých koncepčních projektů je nelehká úloha, se kterou jsme se díky usilovné práci mých kolegů i všech spolupracujících organizací snažili vypořádat se ctí. Doufám, že příští rok už bude více klidu na naši běžnou každodenní práci a že se nám podaří dotáhnut například on-line informování o aktuálních polohách vozidel, ukázat cestujícím přímo v ulicích první výsledky celkové vizuální modernizace veřejné dopravy a především dokončit dlouholetý proces integrace dopravy ve Středočeském kraji,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Shrnutí hlavních událostí a milníků PID v roce 2020

Změny v dopravě – Praha

Změny v dopravě – Středočeský kraj (vše ve spolupráci se Středočeským krajem a IDSK)

Tarif a jízdné

Technika, dispečink a smluvní zajištění

Marketing a komunikace

Výhled pro rok 2021

Změny v dopravě – Praha

Změny v dopravě – Středočeský kraj (vše ve spolupráci se Středočeským krajem a IDSK)

Technika, dispečink a smluvní zajištění

Marketing a komunikace

TZ ROPID, úvodní foto: ROPID