Už několik desetiletí se mluví o modernizaci železniční trati z pražského Masarykova nádraží, přes Dejvice a Veleslavín do Kladna (včetně odbočky na ruzyňské letiště). U konce jsou i letité diskuze probíhající v Praze 6 a zahájení stavebních prací je téměř na dohled. Jak bude nově trať vypadat? Jak se změní jednotlivé stanice a zastávky? O tom si Ondřej Matěj Hrubeš povídal ze Správy železnic s Jakubem Bazgierem (náměstkem ředitele Stavební správy západ) a Davidem Ježkem (vedoucím projektu Praha – Letiště VH – Kladno).
V podcastu jsme probrali také modernizaci železniční tratě v úseku Bubny – Stromovka, vodní tramvaj Holešovice – Stromovka – Podbaba, či přeměnu přestupního uzlu Vltavská.
V Dopravním podcastu probíráme historii projektu. Narážíme i na fakt, že na území Prahy 6 povede železniční tunel v téměř stejné trase jako metro A. Následně projíždíme v podcastu celou trať po jednotlivých stanicích, resp. zastávkách. Začínáme na Masarykově nádraží, které se zásadně promění a „jízdu“ končíme v Kladně.
Do jakých etap je modernizace trati rozdělena? Které úseky se budou stavět první a kdy bude celá trať hotová? Proč nakonec nebude mezi Masarykovým nádražím a Hlavním nádražím spojovací „pojízdný chodník“? Jak se bude jmenovat stanice na Hradčanské? A je na stole průjezdní model skrze ruzyňské letiště?
Pusťte si 98. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Nové vozy pro Essen a Mülheim an der Ruhr dodá CAFPodle kontraktu z roku 2021 má Essen obdržet 44 a Mülheim 7 nových souprav Stadtbahnu. Do dílen Ruhrbahn dorazilo začátkem července první předsériové vozidlo ze zakázky. Bude testováno v provozu, aby se odladily detaily jako je vzdálenost … Pokračovat ve čtení
- Dvoučlánkové, tříčlánkové nebo sólo. Víte, kolik tramvají brázdí ulice českých měst?V České republice provozuje tramvajovou dopravu celkem 9 měst (7 provozů) a převážná část vozového parku je nízkopodlažní. Setkáme se s dvoučlánkovými, tříčlánkovými, více než tříčlánkovými a sólo vozy. Nejstarší tramvaje jezdí v Brně a nejnovější v Plzni. Kromě … Pokračovat ve čtení
- Lepší mobilní signál ve vlacích. České dráhy vypsaly zakázku na vybavení vlaků opakovači mobilního signáluCestující ve vlacích Českých drah se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly veřejnou zakázku na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech až … Pokračovat ve čtení
- Modernizace regionálních vlaků na jihu ČechKlimatizace, palubní Wi-Fi síť, zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, dostatek místa pro kočárky a jízdní kola, audiovizuální informační systém. To vše je novým standardem regionálních vlaků v Jihočeském kraji. České dráhy dokončují rozsáhlou … Pokračovat ve čtení
- DPO chystá modernizaci dalších zastávekNové přístřešky, zábradlí a nové vybavení, jako třeba lavičky nebo odpadkové koše. Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypisuje výběrové řízení na zhotovitele modernizace vybavení celkem třinácti dalších tramvajových zastávek. Jde o druhou etapu modernizací s plánovanou realizací v roce 2025. První … Pokračovat ve čtení