Dopravní podcast (98): … s Jakubem Bazgierem a Davidem Ježkem o modernizaci železniční trati Praha-Kladno

Už několik desetiletí se mluví o modernizaci železniční trati z pražského Masarykova nádraží, přes Dejvice a Veleslavín do Kladna (včetně odbočky na ruzyňské letiště). U konce jsou i letité diskuze probíhající v Praze 6 a zahájení stavebních prací je téměř na dohled. Jak bude nově trať vypadat? Jak se změní jednotlivé stanice a zastávky? O tom si Ondřej Matěj Hrubeš povídal ze Správy železnic s Jakubem Bazgierem (náměstkem ředitele Stavební správy západ) a Davidem Ježkem (vedoucím projektu Praha – Letiště VH – Kladno).

V podcastu jsme probrali také modernizaci železniční tratě v úseku Bubny – Stromovka, vodní tramvaj Holešovice – Stromovka – Podbaba, či přeměnu přestupního uzlu Vltavská.

V Dopravním podcastu probíráme historii projektu. Narážíme i na fakt, že na území Prahy 6 povede železniční tunel v téměř stejné trase  jako metro A. Následně projíždíme v podcastu celou trať po jednotlivých stanicích, resp. zastávkách. Začínáme na Masarykově nádraží, které se zásadně promění a „jízdu“ končíme v Kladně.

Do jakých etap je modernizace trati rozdělena? Které úseky se budou stavět první a kdy bude celá trať hotová? Proč nakonec nebude mezi Masarykovým nádražím a Hlavním nádražím spojovací „pojízdný chodník“? Jak se bude jmenovat stanice na Hradčanské? A je na stole průjezdní model skrze ruzyňské letiště?

Pusťte si 98. díl Dopravního podcastu.

Masarykovo nádraží (Zdroj: Správa železnic)
Praha-Dejvice (Zdroj: Správa železnic)
Hradčanská (Praha-Dejvice), (Zdroj: Správa železnic)
Praha-Veleslavín (Zdroj: Správa železnic)
Praha-Ruzyně (Zdroj: Správa železnic)
Praha-Dlouhá míle (Zdroj: Správa železnic)

___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).