Na dubnovém zastupitelstvu hl. m. Prahy se řešilo plánované zdražení jízdného v pražské MHD. Proč se zdražují pouze jízdenky a nikoliv předplatitelské kupóny? Vyřeší to financování MHD? Nebo se koalice bojí provést úplné zdražení? O tom jsem si povídal s Ondřejem Martanem (ODS), členem Zastupitelstva hl. m. Prahy a starostou Městské části Praha-Běchovice.
Řeč přišla i na chybějící transparentnost ve financování Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), kdy se Piráti, Praha sobě a Spojené síly pro Prahu bojí sdělit cenu, kterou si DPP účtuje za jeden vozokilometr. Jedinou cestou je pravděpodobně začít otevřeně soutěžit první autobusové linky, které jsou v režii DPP. Transparentní soutěže by mohly reálně zlevnit provoz pražské MHD a vyvinout tlak na efektivnější fungování dopravního podniku.
Praha plánuje rozvíjet systém městských železničních linek. Nové linky v budoucnu usnadní tangenciální spojení např. z Běchovic do Vršovic. Plánuje se také nový přestupní uzel Depo Hostivař, kde má vzniknout železniční zastávka. I tomuto tématu se podrobnější věnujeme v podcastu.
Pusťte si 107. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) od roku 2015.
___
• STAŇ SE PATREONEM •
Podpoř tvorbu Dopravních podcastů a získej benefity, které ostatní nemají.
___