Řidiči DPP budou mít možnost od pondělí se přihlásit k očkování

Od 4. května řidiči pražského dopravního podniku upozorňují radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) na jeho Facebooku, že řidiči soukromých dopravců v Pražské integrované dopravě jsou od dubna zařazeny do kritické infrastruktury k očkování proti covidu. Zároveň si řidiči DPP (největšího dopravce v PIDu) stěžují, že oni možnost přednostního očkování nemají. Teď se věci začínají měnit a od pondělí budou mít možnost se řidiči DPP registrovat k očkování.

Diskuze řidičů DPP s radním Scheinherrem odstartovala i článek na webu MHD86.cz „Řidiči soukromých dopravců chodí od dubna na očkovaní, řidiči DPP mají smůlu“. V něm jsou vyjádření soukromých dopravců, kteří potvrdili skutečnost, že jejich řidiči mají možnost se přednostně očkovat proti covidu už od konce dubna.

Po vydání článku se Adam Scheinherr ohradil na Facebooku slovy: „Neprávem mě obviňujete, ale to vy rád. Já o tom skutečně nerozhoduji. Váš článek by měl znít: „Stát nezařadil pražské řidiče do kritické infrastruktury.“ Praha žádala, ale Ministerstvo zdravotnictví nevyhovělo. Očkují se zatím jen řidiči ve Středočeském kraji“. Má pravdu, že rozhoduje stát, ale se státem vyjednává vedení města, případně kraje. A právě tady se ukazuje, že jiné kraje byly daleko úspěšnější ve vyjednávání, než pražské vedení složené z Pirátů, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu. Kromě zmíněného Středočeského kraje se očkuje i v dalších krajích.

Adam Scheinherr dostal nabídku (7. května v 11:59) vyjádřit se a dodat materiály, jak probíhalo jeho vyjednávání s ministerstvem zdravotnictví a dalšími státními organizacemi. Nabídky nevyužil.

Ve 21:32 (7. května) ovšem sdělil Adam Scheinherr (Praha Sobě) na svém Facebooku zásadní sdělení: „Namisto shaneni dokumentu pro Vas jsem travil cas s Ministerstvem zdravotnictvi a prave ted jsem byl informovan, ze očkování prazskych řidičů a strojvedoucich na mou zadost pred malou chvili take prošlo a v pondělí startujeme registraci. Muzete si smazat ten lzivy clanek.“ (pozn.: citace bez diakritiky je v originálním znění).

Těší nejen mě, ale i řidiče pražského dopravního podniku, že se povedlo zařadit i řidiče DPP k přednostnímu očkování. Je radost sledovat, když se daří věci posouvat správným směrem.

Původní článek samozřejmě na webiku zůstane, protože k datu vydání byl aktuální a pravdivý. Rozumím, že může dělat panu radnímu ostudu, ale dokládá vývoj událostí.

Ohlédnutí za dalšími výjádřeními

V sobotu 8. května v 8:15 přišla odpověď i z ROPIDu na otázky zaslané 6. května: „Možnosti očkování řidičů a jejich zařazení do příslušné prioritní skupiny jsou dány pravidly MZČR. Zatím tato pravidla umožňují očkování řidičů dopravců působících ve Středočeském kraji, tedy především tam, kde s ohledem na způsob odbavení cestujících dochází k bezprostřednímu kontaktu řidič-cestující. Dle našich informací vedení HMP aktivně řeší s MZČR možnosti, jak očkovat i řidiče MHD v rámci Prahy,“ sdělil tiskový mluvčí ROPIDu Filip Drápal. S ohledem na sdělení pana Scheinherra z 7. května v 21:32 bude pravděpodobně odpověď zaslaná ROPIDem 8. května zastaralá.

Pro úplnost odpovědi na otázky směřované dopravnímu podniku zůstaly bez i nadále bez odpovědi. Nicméně včera (7. května) na intranetu DPP byla k nalezení informace z bezpečnostního úseku směrem k zaměstnancům, ve které bylo sděleno, že řidiči DPP se „nevešli“ do kvóty pro kritickou infrastrukturu a můžou se nechat očkovat jen pokud spadají do věkových kategorií vyhlášených státem.

Stejnou informaci podal i primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti) 7. května v 14:25: „V jednoduchosti. V Praze jedeme podle věku, upřednostňují se pracovníci kritické infrastruktury, ale ministerstvo zdravotnictví pro tyto případy dalo jen velice nízké počty. Na řidiče MHD to v Praze bohužel nestačí. V krajích, které mají počty menší jsou možná dostačující, ale v Praze bohužel. Premiér slíbil, že se od června budou moci očkovat všichni – věřím, že ta jeho slova budou platit.“


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou