Retrovozy T6A5 mají v Praze vyjet na linku 1

Zatímco v sobotu 19. června proběhlo rozloučení tramvají T6A5 s běžným provozem a následná fotojízda, nyní už prosakují první zprávy o nasazení retrovozů na pravidelnou linku.

Podle stránky Vozovna Střešovice se plánuje nasazování dvojice vozů 8601+8750 na vybrané spoje linky 1. Ta spojuje Peřiny, Letnou, Palmovku a Spojovací. Linka zároveň jezdí kolem Muzea MHD, stejně jako linky 2 a 180, kam pražský dopravní podnik též vypravuje retrovozy.

Retro tramvaje jsou sice primárně určeny na retrolinku 23, ale její provoz je dlouhodobě zastaven a není zřejmé kdy a zda bude obnoven. Z tohoto důvodu dopravní podnik dlouhodobě řeší, kam retrovozy vypravovat.

Zdá se, že v případě vozů T6A5 se vedení podniku nebojí o vandalismus zadních vozů, jako u retrovozů T2. U nich se podnik obává jejich vypravování v soupravách. I proto jsou k vidění vozy T2 jen v sólech na lince 2. V případě nasazení do dvojic jezdí spojené do soupravy T2+T3, což je značnou částí zájmové veřejnosti kritizováno a netradiční souprava bývá označována jako prasopes.

Od jakého data vyjedou retrovozy T6A5 na linku 1 a jak často budou vypravovány zjišťujeme u tiskového oddělení DPP.


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou