Plzeňská skupina Škoda Transportation dnes představila nový autobus ze své nabídky. Jedná se o devítimetrový autobus Škoda D’CITY, který – jak už D v jeho názvu napovídá – je poháněn dieselovým motorem. Jedná se o nejmenší autobus na tento pohon, který má český výrobce v nové rozšířené nabídce. Škoda Transportation, ze Skupiny PPF, je předním evropským výrobcem kolejových a kolových vozidel pro hromadnou dopravu.
„Náš nový městský autobus Škoda D’CITY má veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu dle nejmodernějších standardů. Je optimálním řešením pro městský i meziměstský provoz. Cestující jistě kromě prostorného interiéru a pohodlné výbavy ocení i snadný nástup a výstup do vozu. Vůz totiž disponuje funkcí kneeling – naklánění vozu u každé zastávky. Pro osoby se ztíženou pohyblivostí má autobus ve výbavě také vyklápěcí rampu,“ říká Martin Schlosser, obchodní manažer pro kolová vozidla ve společnosti Škoda Electric.
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00402-1-1024x768.jpg)
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00398-1-1024x768.png)
Autobus Škoda D’CITY má maximální rychlost 100 km/h a je vybaven motorem Cummins ISBE o výkonu 182kW. Splňuje také aktuálně nejvyšší normu Euro 6 a má automatickou převodovku Allison. Jeho velikost je optimální do klikatých uliček měst, protože má na výšku lehce přes tři metry (3 132 mm), je široký 2 400 mm a na délku má 9 536 mm. Interiér vozidla je prostorný a provozovatelé si mohou při objednávce sami určit počet sedaček od 30 do 36, dle svých potřeb nebo upravit konfiguraci dveří i vybavení. Samozřejmostí vozu je mimo jiné klimatizace, couvací kamera nebo nezávislé topení o výkonu 32kW.
„V letošním roce jsme výrazně rozšířili naši nabídku o dieselové autobusy. Vyšli jsme tím naproti zájmu zákazníků o dieselové autobusy, které jsou ekonomicky výhodné a nabízí komfortní řešení pro cestování. Nabízíme tak nyní kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů (klasických i parciálních), přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,“ doplňuje Martin Schlosser.
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00405-1-1024x768.jpg)
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00481-1-1024x768.jpg)
Po rozšíření portfolia tak kromě dnes představeného městského autobusu D’CITY, nabízí také primárně meziměstský autobus D’INTERCITY a zájezdový autobus D’COACH. U posledního jmenovaného již vyhrála společnost dvě výběrová řízení na celkem šest autobusů pro Ministerstvo obrany. Dodávat je bude ještě do konce letošního roku. V únoru navíc skupina uzavřela první zakázku na 14 elektrobusů z vlastní výroby pro DPP.
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00423-1-1024x768.jpg)
![](http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2021/07/DSC00416-1-1024x768.jpg)
Největší výrobce trolejbusů
Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce těchto vozidel. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii i v severní Americe.
TZ Škoda Transportation