Berlín chce přizpůsobit cenu jízdného v MHD podle ujeté vzdálenosti

Německá metropole řeší, jak nalákat zpět cestující do městské dopravy. Prodej ročních kupónů se vlivem koronakrize propadl a nyní se cestující vrací do tramvají, autobusů a metra pomalu. Zájem o dlouhodobé jízdenky není, krátkodobé jsou drahé, proto část obyvatel volí jiné formy dopravy.

Podobný problém jako Berlín mají i další města, včetně Prahy. Mnoho cestujících si vzpomíná na loňský rok, kdy si koupili roční kupón na městskou dopravu, který několik měsíců na jaře a poté na podzim a v zimě nepotřebovali. Práce z domova, karantény a obavy z nákazy v místech zvýšené koncentrace lidí, tedy i v MHD.

… pokračování článku pro předplatitele na Patreonu.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou