Praha zahájila stavbu parkovacího domu pro 379 aut u stanice metra Nové Butovice

Začátkem prosince odstartovalo budování nového parkovacího domu P+R Nové Butovice v Praze 13. Po jeho dokončení, které je plánováno na jaře roku 2023, zde bude celkem 379 nových parkovacích stání. Větší část míst bude sloužit pro záchytné parkoviště P+R s možností přestupu na metro B ve stanici Nové Butovice. Zbylá místa budou vyhrazena pro rezidenty městské části.

Parkovací objekt v ulici Petržílkova, jehož výstavba byla oficiálně zahájena v úterý 7. prosince 2021, bude mít celkem šest podlaží. V nich vznikne prostor pro celkem 379 aut. Z toho 197 stání bude určeno jako P+R, kde bude také vyhrazen prostor pro imobilní řidiče, a dvanáct stání bude k dispozici pro nabíjení elektromobilů. Součástí budou i cyklostojany pro celkem 20 kol.

„Stavbu P+R parkovišť vnímám jako velmi důležitý krok, jak ulehčit dopravní situaci v Praze. S výstavbou nových parkovacích míst neskončíme, dokud na všech okrajích města nebude možnost pohodlně zaparkovat a přestoupit na MHD, která zajistí rychlý přesun až do samotného centra Prahy,“ říká Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.

Menší část, konkrétně 182 parkovacích míst, bude do budoucna sloužit rezidentům, kteří dlouhodobě trpí nedostatkem možností parkování ve svém okolí. I zde budou místa vyhrazená pro invalidy a dále celkem osm stání pro motorky.

„Nový parkovací dům přinese parkovací místa rezidentům a to je pro nás stěžejní přínos. Věřím, že také pomůže řešit složitou situaci s parkování u metra Nové Butovice, kam míří mnoho dojíždějících z okolí. Je ale nutné celou problematiku řešit komplexně, posílit parkovací kapacity i dalších částí Prahy 13 a nejbližšího okolí,“ doplňuje David Vodrážka, starosta městské části Praha 13.

Ukončení stavby, kolaudace, uvedení do provozu a předání do správy městské organizace Technická správa komunikací, a.s. je plánováno do poloviny roku 2023.  Náklady na vybudování parkovacího objektu jsou 292,7 milionů korun bez DPH.

„Stavba sousedící s rušnou ulicí Bucharova bude logisticky náročná, jistá omezení pro nás vzniknou i kvůli menšímu manipulačnímu prostoru kolem staveniště. Jen ze stavební jámy bude potřeba odvézt dvacet tisíc kubíků zeminy. Každopádně věříme, že si s těmito komplikacemi poradíme a projekt dokončíme v termínu,“ uzavírá Josef Holada ze společnosti Metrostav DIZ.

TZ Praha