První tramvaj Škoda 39T ukončila v Ostravě zkušební provoz

20 tisíc kilometrů bez cestujících, dalších 20 tisíc s nimi. Nová ostravská tramvaj Škoda 39T v neděli v noci úspěšně ukončila svůj zkušební provoz. Nejmodernějším tramvajovým vozem vyrobeným Ostravě na míru se mohli cestující svézt na lince č. 4 jedoucí na trase Martinov – Nová huť. Vůz teď čeká na schválení a vydání průkazu způsobilosti Drážního úřadu. Pak dojde k oficiálnímu převzetí vozu Dopravním podnikem Ostrava (DPO).

Přestože vůz absolvoval na tratích DPO předepsaný zkušební provoz, je stále majetkem výrobce, tedy společnosti Škoda Transportation. Dopravní podnik vozy oficiálně přebírá vždy až po vydání průkazu způsobilosti vozidla, v tomto případě v průběhu února. Následovat teď budou přejímky dalších šesti vozů. V tuto chvíli má DPO objednáno 35 souprav zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci.

Na cestě k plnému provozu našich nových a nejmodernějších tramvajových souprav 39T jsme úspěšně překročili další důležitý milník. Po udělení všech potřebných dokladů už nebude nic bránit tomu, aby se staly standardní součástí našeho vozového parku. Moc se těším na zpětnou vazbu od našich cestujících, k dispozici jim budou v tuto chvíli nejmodernější tramvaje v Česku,“ uvádí Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.

Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun. Cena za jeden kus vozidla je 47,5 mil. korun.

S postupným nasazováním nových tramvají budou vyřazovány zastaralé typy vysokopodlažních tramvají T3 a T6, které jsou dnes vypravovány jako spřažené.

TZ DPO