Nový vizuál PID už mají desítky vozidel

Nových vizuál Pražské integrované dopravy se rozšiřuje na desítky vozidel. V posledních měsících přibývají červeno-šedé autobusy především u soukromých dopravců. Nejvíce vázne nový polep u tramvají pražského dopravního podniku.

Redakce MHD86 požádala ROPID o seznam autobusů, které už mají nový vizuál. V nových barvách už jezdí autobusy značek SOR, Iveco, Škoda, Isuzu, Dekstra, či MAN. Pro šotouše může být zajímavý i seznam evidenčních čísel. „Kromě těchto vozů nyní neočekáváme v průběhu tohoto pololetí kromě několika málo vozů pro Středočeský kraj žádné zásadní velké dodávky,“ sdělil Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu.

Seznam autobusů v novém vizuálu PID. Zdroj: ROPID, 17. 2. 2022

Nový vizuál PID se netýká jen autobusů. Před pár týdny se objevily na internetu fotografie první nalakované železniční soupravy City Elefant. Ta je nyní nalakovaná a chybí její polepení logy a piktogramy. Hotovo má být v průběhu března.

Červeno-šedé barvy se mají objevit také na deseti nových motorových jednotkách Pesa. Ty budou určeny pro železniční linky S6 a S75.Nejvíc „drhne“ polep tramvají. Ač nový vizuál byl vybrán na podzim 2020, v provozu jsou jen dvě tramvaje v nových barvách. Jedná se o tramvaje Škoda 14T (ev. č. 9121 a 9158). V přípravě je první vůz KT8N. „Dle našich informací se nyní budou realizovat všechny další vozy 14T a KT8 procházející větším stupněm údržby nebo modernizací. U vozů KT8 se čekalo na souhlasné stanovisko od autora původního barevného řešení Ing. Arch Patrika Kotase, které jsme získali v prosinci loňského roku. Do té doby tedy všechny vozy KT8, resp. jejich modernizace, byla řešena v dosavadním barevném řešení,“ informoval web MHD86.cz Filip Drápal z ROPIDu. Bohužel tramvaje jsou největší slabinou nové identity PID. Ač se jedná o nejdůležitější a městotvorný dopravní prostředek, představitelé města a dopravního podniku vyjmuli z nového vizuálu PID nejrozšířenější typ tramvají. Proto polep čeká jen na zhruba 60 vozů KT8N a necelou šedesátku vozů 14T.


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou