Na kukačku: Opletalka

V pražské Opletalově ulici proběhl „tramvajový boom“, jak se v dnešní době říká každému metru nových kolejí. A je to dobře, že tento „boom“ nastává. Byl jsem se v únoru podívat, jak to vypadá na obnovené trati v Opletalově ulici. Kolik vyrostlo na místě zábradlí a jak moc se myslí na chodce. Mrkněte na fotogalerii a posuďte sami. Trať se bude využívat během výluky na trase metra C a také pro šoto účely sem bude jezdit historicko-retro linka 42 s tarifem za dvě kilča.

Ti, co sledují na Instagramu můj účet @omh86, už fotografie viděli, ale byla by škoda o ně připravit i klasické čtenáře dopravního magazínu MHD86.cz.

Asfalt, lego, kostky. Na obnovené trati v Opletalově ulici je znát lehký posun. Zastávky už nejsou vylité asfaltem, jako třeba na Lihovaru. Ale to lego (místo klasického obrubníku) působí úsměvně.
Ty dočasné sloupy působí taky architektonicky skvostně
Zatímco na jižní straně zastávky „Opletalova“ jsou připravena místa pro přecházení – bezbariérová…
.. V severní části není přechod, ani místo pro přecházení a celé to završuje zábradlí. Škoda.
 Obnovený oblouk ze Sevonážného náměstí do Opletalovy ulice.
Torzo kolejí směrem k Hybernské ulici zůstává.
Kolejové přejezdy před dočasnou konečnou Hlavní nádraží.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.