V pátek 8. dubna byla v Praze slavnostně otevřena nová tramvajová trať Sídliště Barrandov – Holyně. Doufejme, že takové dny budeme zažívat častěji. Naposledy byla tramvajová síť prodloužena v roce 2011 do smyčky Nádraží Podbaba. Pankrác je totiž často vydávána jen za obnovení provozu.
🗨️ Dnešním dnem byla otevřena tramvajová trať Sídliště Barrandov – Holyně. První den zajišťuje přepravu cestujících historická tramvaj, která pendluje po nové trati. Od soboty začne pravidelný tramvajový provoz
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) April 8, 2022
🇨🇿 Praha 5
📆 8. 4. 2022
📸 Ondřej Matěj Hrubeš pic.twitter.com/jS9Jy6Ff15
Díky, pane náměstku
Adam Scheinherr (Praha sobě) rád hovoří o tramvajovém boomu, který se děje za jeho vládnutí na pražském magistrátu. Jenže dosud se jednalo spíš o obnovy pár metrů kolejí na Pankráci, v Opletalově ulici, nebo výstavba smyčky na existující trati. Ale teď tady máme skutečnou novou tramvajovou trať. Připravovala se několik let, už za doby předchůdců pana Scheinherra, ale přesto musím říct: „Dobrá práce, pane náměstku!“ Těší mě, pane Scheinherre, že jste dokázal rozpohybovat tramvajové projekty, které se dostávají do realizace. Naopak nerad přiznávám a vůbec mě netěší, že podpora a rozvoj kolejové městské dopravy zmizela z úst vedení pražské ODS.
Nechci teď řešit použité materiály na stavbě a další detaily stavby. Tím si nebudeme kazit první den. Přesto, jedna věc mě mrzí už dnes a myslím, že mrzí i pana náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). Na novou trať totiž budou jezdit pouze staré tramvaje typu KT8 z přelomu osmdesátých a devadesátých let (ač po modernizaci). Kdyby pan náměstek začal řešit nákup nových obousměrných tramvají po svém nástupu do funkce (a nenechal se obalamutit pouhým modernizačním programem DPP týkající se dosloužilých tramvají T3 a KT8), mohl se teď, na nové trati do Holyně, fotografovat s novou moderní tramvají. Nové tramvaje bychom zároveň potřebovaly pro tratě na Dědinu, Libuš, ale i Pankrác. Spokojena by byla také veřejnost, že by došlo k omlazení a obnově vozového parku.
Poděkovaní za novou trať si zaslouží také řada pracovníků v Dopravním podniku hl. m. Prahy, kteří na nejrůznějších pozicích připravovali realizaci této tratě. Díky.
Vandalismus šotoušů hned první den…
Ale co mě štve nejvíc? Vandalismus šotoušů. Místo, aby zájemci o veřejnou dopravu měli radost z nové trati a projeli se historickou tramvají, našli se tací, kteří polepili novou trať nelegálním výlepem, resp. poničili mobiliář, samolepkami se slovem prd. Ty část šotoušů vylepuje po Praze od podzimu 2021. Už v prosinci 2021 oznámil DPP, že tito šotouši způsobili dopravnímu podniku desetitisícové škody. Doufejme, že se časem podaří tyto osoby zadržet při činu.
Připomeňme si, že autorem loga „prd“ je „ředitel“ videoportálu metrobus.cz Vít Macháček.