Standardy kvality autobusů PID nejsou dodržovány téměř denně

V únoru byl oficiálně zahájen provoz retro autobusů na lince 354, která spojuje Černý Most a Nehvizdy. Na páteční spoje je nasazován vůz Karosa B 961E. Jenže dopravní fanoušci namítají, že podobné „retro“ autobusy neplnící standardy PID jezdí i na dalších linkách. A mají pravdu.

Na dotaz ROPID přiznal, že například v měsících listopad 2021, prosinec 2021 a leden 2022 uděloval pokutu dopravcům téměř denně. Pokuty prý nemají být likvidační, ale zdá se, že nejsou ani motivační, pokud jsou vystavovány v takovém množství.

„Standardy kvality PID udávají, že maximální povolené stáří vozidla je od 1. 1. 2022 15 let. Pokud dopravce nasazuje vozidlo pro překročení maximálního povoleného stáří, je mu za jeho provoz udělována sankce 10 Kč/km v případě nahlášeného provozu a 2000 Kč + 20 Kč/km v případě zjištění nenahlášeného provozu. Zároveň dopravce neplní indikátor B18 Standardů kvality, sdělil dopravnímu magazínu MHD86 Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu.

Staré autobusy neplnící Standardy PID vypravovaly ve sledovaném období především dopravci ČSAD Střední Čechy, Exprescar, OAD Kolín, ČSAD Polkost, Lextrans, Arriva autobusy a Arriva City. Celková výše pokut v tomto období činila 675 tisíc korun.

„Aktuálně nastavené výše sankcí …“

… pokračování pro předplatitele na Patreonu.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.