Praha sobě nezískala do voleb dostatečnou podporu Pražanů

Čtyři roky vládnutí na pražském magistrátu si vybralo svou daň. Představitelům Prahy sobě se nepodařilo získat v petici dostatečný počet podporovatelů (nestačil ani ten můj podpis), aby mohli kandidovat jako „nezávislá občanská kandidátka“. Nestačil tramvajový boom, cyklopruhy, ani opravené Smetanovo nábřeží.

Možná si totiž Pražané všimli, že Praha pod vedením Pirátů a Prahy sobě úplně nevzkvétá. Ač v některých oblastech úspěchy dosahují z mého pohledu.

Třeba tramvaje. Ano, staví se nové tratě, ale… Zcela se zastavila modernizace vozového parku. Nekupují se (ani nejsou objednány) nové tramvaje. Jen se opravují staré vozy T3 a KT8, které milují vedoucí pracovníci v DPP. Zásadně klesla čistota vozidel. Tramvaje se přestaly udržovat a jezdí nechutně špinavé. Zrušil se záměr na doobjednání klimatizací do zbývající poloviny vozů Škoda 15T. A nový vizuál PID má tolik výjimek, že se tramvají téměř netýká. Místo toho se vedení Prahy a dopravního podniku rozhodlo vytvořit reklamní smog na nejnovějších vozech Škoda 15T.

Nejhorší na tom je, že jsou to drobnosti, které se mohly udělat. Zaměřit se na úklid a údržbu tramvají není nic složitého. Polepit tramvaje novým (vlastním) vizuálem PID, místo reklam. Dovybavit tramvaje 15T klimatizací. Nic z toho se nestalo. Natož chtít pro panu náměstkovi Scheinherrovi z Prahy sobě, aby objednal nové tramvaje (protože jinak se stane, že tramvaje zhorší na nových tratích komfort cestování oproti nízkopodlažním a klimatizovaným autobusům).

A když praskne, že část vedení města vědělo roky o pochybných zakázkách v dopravním podniku, policie chytne náměstka primátora a další kumpány, nadále se jakože nic neděje. Místo, aby se kompletně změnilo vedení dopravního podniku a nastartovala se změna ve fungování městské firmy do které tečou miliardy korun ročně.

Nicméně pro dopravní fandy a podporovatele Prahy sobě mám dobrou zprávu. Kandidovat budou. Založili si klasické sdružení, aby mohli kandidovat jako ostatní klasické strany a hnutí. Popravdě, Praha sobě než občanskou kandidátky vždycky pro mě představovala hnutí jednoho muže, který si ukazuje, koho si kam dosadí. A to není nic špatného. Hnutí ANO (a ukazuje se že i STAN) to dělá stejně.

úvodní foto: Facebook Adam Scheinherr


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.