Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupil v letech 2016-2019 vyřazené tramvaje KT8 z maďarského Miskolce. DPP si sliboval od nákupu maďarských tramvají sliboval levné řešení nedostatku obousměrných vozů. Ale tempo zmodernizování tří tramvají ročně není zrovna rychlé. V tomto případě tak neplatila ani logická úměra, že když je něco levné (21 milionů za vůz), je to i rychlé. Teď se ukazuje, že DPP vlastními silami rekonstrukce tramvají KT8 nezvládá.
Server prazsketramvaje.cz, který spravují zaměstnanci dopravního podniku, informoval o převozu tramvaje KT8 ev. č. 210 do Krnova. Tam má být vozidlo modernizováno na typ KT8N a pod ev. č. 9108 se vrátit zpět do Prahy. Ještě před několika lety dokázaly pražské dílny DPP rekonstruovat nejen vlastní tramvaje, ale podílet se o na modernizacích tramvají pro zahraniční dopravní podniky. Ta doba je pryč.
Rekonstrukce tramvají KT8 dělá vrásky dopravnímu podniku už déle. Například v srpnu vyjela na první zkušební jízdu Prahou tramvaj s ev. č. 9104. Kvůli technické závadě na podvozku se nebyl vůz schopen vrátit se z Řep zpátky do Hostivaře. Jak informoval web dopravacek.eu, tramvaj musela být v Řepích zvednuta jeřábem, aby mohl být pod tramvaj dán náhradní „havarijní podvozek“. Následně se tramvaj vrátila do dílen na druhou stranu Prahy v doprovodu hasičů a dispečerů. Na dříve zmodernizovaných vozech zase nefungovaly správě orientační a informační systémy.
A další zajímavost ohledně tramvají KT8N? Nově modernizované tramvaje z Maďarska nedostávají nový vizuál PID. Ten je aplikován jen na původní pražské vozy KT8N. Proč? Vedoucí pracovníci v dopravním podniku si totiž objednali nízkopodlažní nové články pro původně maďarské vozy ve starém vizuálu. Je to manažerská neschopnost? Nebo šoto rebelstvím? Obojí je špatně. Jedna ruka neví, co dělá ta druhá? Aneb stav, ve kterém se nachází dopravní podnik. Bohužel.