PID spouští druhou vlnu výběrových řízení na nové autobusové dopravce

Výběrová řízení na nové dopravce probíhají ve čtyřech vlnách a v každé z nich je soutěženo několik oblastí, který Středočeský kraj samostatně, nebo s hl. městem Prahou objednává. Dnes bude spuštěna druhá vlna a konkrétně se bude jednat o oblast Stochovska, Štěchovicka, Jílovska, Voticka a Brandýska. Noví autobusoví dopravci začnou provozovat činnost dle Smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové osobní autobusové dopravě  v systému PID od 1. prosince 2024 na dobu deseti let.

Na konci roku 2009 uzavřel Středočeský kraj s autobusovými dopravci desetileté smlouvy o závazku veřejné služby. V roce 2019 byly s většími dopravci z důvodu pořizování nových velkokapacitních autobusů tyto smlouvy prodlouženy o 5 let, s dopravci s malým rozsahem výkonů byly smlouvy prodlouženy formou přímého zadání a končí k 30. listopadu 2024. Středočeský kraj, jako objednatel veřejné hromadné dopravy, musí zajistit kontinuitu dopravní obslužnosti na svém území a zajistit nové zasmluvnění výkonů, již dle podmínek stanovených platnou evropskou i tuzemskou legislativou.

Předložené nabídky budou hodnoceny na základě ekonomické výhodnosti, a to pouze na základě nejnižší nabídkové ceny. Hlavním důvodem je udržení jednotné úrovně kvality ve všech soutěžených svazcích linek, ve všech oblastech, která je dána jasnými a pro všechny dopravce závaznými Standardy kvality PID, jež je nedílnou součástí zadávacích podmínek.

To, že jediným hodnotícím kritériem je pouze cena, je ten nejtransparentnější způsob. Pokud by byla stanovena další hodnotící kritéria – zejména vázaná na specifické kvalitativní nabídky, objednavateli by mohla vzniknout složitá situace s kontrolou plnění smlouvy a následnou penalizací, což by mohlo mít za následek různou úroveň nabízené kvality služeb pro cestující na území Středočeského kraje,“ uvedl ředitel IDSK Zdeněk Šponar.

Brutto objem druhé vlny neponížený o tržby a jiné příjmy činí cca 7,1 mld. Kč a 143 mil. linkkm. Velikost oblastí kraj společně s hlavním městem Prahou zvolily tak, aby se do tendrů mohli přihlásit i menší dopravci.

TZ IDSK