Oprava nabourané tramvaje 7001 se protáhne

O víkendu se stala účastníkem dopravní nehody v Praze retro tramvaj T3SU ev. č. 7001. Do provozu se jen tak nevrátí.

Do tramvaje nabouralo osobní auto na náměstí I. P. Pavlova, čímž vzniklo poškození na přední části tramvaje. Dopravní podnik hl . m. Prahy (DPP) odhaduje škodu na 100 tisíc korun. Viníkem nehody byl podle DPP řidič osobního automobilu.

Server Mobilní tabla Lukáše Julínka komentoval poškození tramvaje slovy: „Na nostalgické lince 23 se tak několik dní neukáže oblíbená „Nataša“ – vůz T3SU #7001, než si ji lakýrníci vezmou do parády.“ Jenže poškození je daleko větší, jak bylo zřejmé už z fotografií.

„Zatím neumíme říct, kdy se tramvaj 7001 vrátí do provozu. Chceme totiž využít toho, že tramvaj je dočasně odstavena a bude muset do našich Ústředních dílen na opravu po nehodě a na tento krok navázat dalšími pracemi, které jsme na tomto vozidle plánovali provést. Týkají se opravy střechy, takže s nehodou a poškozením po ní vůbec nesouvisí,“ sdělil pro MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí Komunikace DPP.

Není zvláštní, že se neví termín opravy retro tramvaje. Dílny DPP mají velké problémy zvládat rozpracované modernizace tramvají T3 a KT8 (aktuálně jeden vůz KT8 zamířil k soukromé firmě na opravu).

Co je ovšem zvláštní, že vůz 7001 má problémy se střechou. Tramvaj totiž prošla v ústředních dílnách DP renovací v roce 2018. Tehdy byla také vizuálně navrácena do roku 1982 pro provoz na retrolince 23. Jak je možné, že po čtyřech letech už musí na opravu střechy? Může za to nechvalně známé odstavování retro vozů mimo haly vozovny? Nebo byla rekonstrukce tramvaje v roce 2018 provedena méně kvalitně?

Těžko říct. Doufejme, že v příští sezóně se s tramvají T3SU 7001 opět setkáme na retrolince 23.

úvodní foto: Tramvaje v České republice


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.