Jak si vede trafika DPP? Kolik prodá suvenýrů?

Před časem zprovoznil Dopravní podnik hl. m. Prahy „trafiku“ před střešovickou vozovnou. Dává „trafika“ ekonomický smysl? Nebo je to „trafika“ pro někoho vytvořená?

Bývalou novinovou trafiku před střešovickou vozovnou předělal dopravní podnik v budku, ve které prodává dopravní suvenýry. Otevřená je ovšem jen dva dny v týdnu. „Trafiku využíváme k doplňkovému prodeji každé úterý a čtvrtek od 12:00 do 17:00 (pokud není státní svátek),“ sdělil pro MHD86 Daniel Šabík, vedoucí Komunikace DPP. O víkendu, kdy je otevřené Muzeum MHD je trafika zavřená a dopravní suvenýry jsou prodávány přímo v muzeu.

„V září jsme pouze v trafice prodali suvenýry v celkové hodnotě 6 153 Kč, v srpnu to bylo za 8 752 Kč,“ sdělil na dotaz Šabík. Pokud budeme počítat, že marže na produktech je 50 % (což ani nemusí být), znamená to v případě měsíce září zisk 3077 Kč. V měsíci září připadlo „otevírací úterý a čtvrtek“ na 9 dní. To znamená denní zisk při modelovém výpočtu 342 korun. I tak hodnotí dopravní podnik fungování trafiky úspěšně. „Co se týká trafiky před Muzeem MHD, troufáme si říci, že v rámci svých možností plní svůj účel,“ říká Daniel Šabík.

Podle vyjádření DPP osoba sedící v trafice nemá na práci pouze vyhlížení zákazníků a případné krácení času hraním si na mobilu, ale vykonává další práci pro zaměstnavatele a tím nemají vznikat pro DPP žádné další vícenáklady. Trafiku obsluhuje pracovník obchodního provozu jednotky Historická vozidla DPP.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.